Te sześć chińskich samochodów sprawia Elonowi Muskowi i jego Tesli ból głowy w Europie

Sprzedaż Tesli w Europie gwałtownie spadła, częściowo z powodu kryzysu reputacji wynikającego z działań Elona Muska. Firma zmaga się również z zaostrzoną konkurencją ze strony chińskich firm, takich jak BYD, która odnotowuje niezwykły wzrost. Poniżej znajduje się sześć chińskich pojazdów elektrycznych, które stanowią szczególne wyzwanie dla Tesli na jej trzecim co do wielkości rynku.

Aa0255fa21c1d117159cbdd9e016aa98, Biznes Fakty
Elon Musk | Zdjęcie: Michel Euler/Associated Press/East News / East News

Początek 2025 roku okazuje się być poważnym wyzwaniem dla Tesli, szczególnie w Europie. Sprzedaż amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych na kontynencie spadła o 37 procent w pierwszym kwartale. Ten spadek można przypisać globalnym problemom wizerunkowym marki związanym z zaangażowaniem Elona Muska w administrację Donalda Trumpa.

Kiedyś ciesząc się niemal monopolem na rynku pojazdów elektrycznych, Tesla musi teraz stawić czoła rosnącej konkurencji. Kilku nowicjuszy pochodzi z Chin, gdzie wcześniej odzyskali udziały w rynku od Muska, a teraz agresywnie rozwijają się w Europie.

Chociaż Tesla nadal utrzymuje znaczący udział w rynku pojazdów elektrycznych w Europie, chińscy producenci zaczynają nadrabiać zaległości, co potwierdzają dane sprzedażowe.

Sprzedaż BYD wzrosła z około 7000 sztuk w pierwszym kwartale 2024 r. do 27 000 w tym samym okresie w 2025 r. Według Dataforce oznacza to wzrost o prawie 300%.

7a91e5b79a17a7eefae9d2fdc3df4f7c, Biznes Fakty
Sprzedaż poszczególnych modeli w Europie od stycznia do marca 2024 i 2025 | Dataforce, Andy Kiersz/BI

Oto sześć chińskich modeli, które powinny szczególnie zaniepokoić Elona Muska.

Pieczęć BYD U

| GEORGE STAMATIS / Shutterstock

Firma BYD wprowadziła na rynek europejski pełną gamę nowych modeli, ale Seal U może stanowić największe wyzwanie dla Tesli.

W tym roku chiński producent sprzedał około 12 400 egzemplarzy tego hybrydowego SUV-a, przy czym ponad połowa z nich trafiła do klientów w ciągu ostatniego miesiąca.

BYD, podobnie jak wielu innych chińskich konkurentów, koncentruje się na hybrydach, kategorii, której Tesla nie oferuje. Jest to kluczowe, ponieważ cła UE na chińskie pojazdy elektryczne nie mają zastosowania do hybryd.

Delfin BYD

| tinhkhuong / Shutterstock

Kolejnym modelem z serii o tematyce oceanicznej jest całkowicie elektryczny Dolphin, którego premiera w Europie planowana jest na 2023 rok.

W 2025 roku sprzedano już około 4500 sztuk, co oznacza wzrost o 175% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Do tego EV, wycenionego na 35 000 USD (ok. 131 000 PLN), wkrótce dołączy kompaktowa wersja – model Dolphin Surf (znany w Chinach jako Seagull), który na rodzimym rynku kosztuje zaledwie 7800 USD (ok. 29 000 PLN). Jego europejski debiut spodziewany jest w tym roku.

MG ZS


Źródło
No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *