Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus. Wzrost przychodów w II kw. 2025 r.

W drugim kwartale tego roku Grupa Polsat Plus odnotowała poprawę wskaźników finansowych i operacyjnych. Przychody wzrosły do 3,6 mld zł, a liczba klientów Multiplay przekroczyła 3 miliony. Grupa wprowadziła nowy, niezwykle elastyczny i wygodny pakiet usług. Wiosenny program telewizyjny Telewizji Polsat przyciągnął znacząco większą widownię. Grupa Polsat-Interia pozostaje liderem wśród wydawców internetowych. Polacy produkują 314 GWh czystej energii z własnych odnawialnych źródeł energii i zabezpieczyli finansowanie projektu farmy wiatrowej Drzeżewo do kwoty 953 mln zł.

4f41d173bd67931dfd2f71c393d4bb4c, Biznes Fakty Grupa Polsat Plus / ARKADIUSZ ZIOLEK / East News

Najważniejsze wydarzenia:

  • W drugim kwartale br. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły rok do roku o 3,9% i wyniosły blisko 3,6 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA wyniósł 824 mln zł.
  • Biorąc pod uwagę nową definicję, Grupa posiada ponad 3 miliony klientów wielodostępnych (z których każdy korzysta z co najmniej 2 usług dowolnej spółki Grupy, łącznie z usługami tego samego typu).
  • Konsekwentna realizacja strategii multiplay znajduje odzwierciedlenie we wzroście średniego przychodu na akcję (ARPU) klientów kontraktowych: ARPU klientów B2C wzrosło o 4,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, a klientów B2B o 4%, a także w niskim poziomie odejść klientów, który spadł do 7,1%.
  • Plus i Polsat Box wprowadziły nowe, proste i elastyczne zasady łączenia usług (abonament komórkowy, internet światłowodowy, internet mobilny LTE/5G, Polsat Box TV, streaming): 2 wybrane usługi w wariancie M za 80 zł miesięcznie; każda kolejna usługa tylko 30 zł miesięcznie; 30 zł miesięcznie za 2 dowolne serwisy streamingowe (Disney+, SkyShowtime, HBO Max, Polsat Box Go Sport i Polsat Box Go Premium; kolejne 2 serwisy streamingowe również za 30 zł); 30 zł miesięcznie za rozszerzenie pakietu do wariantu L.
  • Kanały Grupy Telewizyjnej Polsat, dzięki udanym wiosennym transmisjom i dużemu zainteresowaniu transmisjami sportowymi, osiągnęły znakomite wyniki, zwiększając swoją oglądalność do 22,5% w drugim kwartale tego roku. Wśród popularnych transmisji sportowych znajdują się: Liga Europy UEFA, Liga Konferencyjna UEFA, tenis (w tym Wimbledon i seria ATP) oraz siatkówka na kanałach Polsat Sport; francuska Ligue 1 McDonald's, hiszpańska LALIGA EA SPORTS, niemiecka Bundesliga oraz wyścigi Formuły 1 na kanałach Eleven Sports.
  • W drugim kwartale tego roku Grupa Polsat-Interia miała średnio 21 mln użytkowników miesięcznie i utrzymała pozycję lidera wśród wydawców internetowych w Polsce.
  • Netia rozszerzyła swoją ofertę cyberbezpieczeństwa dla sektora B2B, wprowadzając usługę Managed EDR (Endpoint Detection and Response), która m.in. w oparciu o analizę behawioralną chroni poszczególne urządzenia (komputery, serwery itp.) przed wszystkimi typami cyberataków.
  • Oferta kanałów Polsat Box Go TV powiększyła się o kilkadziesiąt nowych stacji: 18 kanałów telewizji polskiej (TVP1, TVP2 oraz 16 wersji regionalnych TVP3), 19 kanałów internetowych z najpopularniejszymi programami Telewizji Polsat (7 kanałów tematycznych i 12 kanałów samodzielnych) oraz TVN.
  • W drugim kwartale 2019 roku odnawialne źródła energii Grupy Polsat Plus wytworzyły 314 GWh zielonej energii, a w pierwszym półroczu 592 MWh – w obu przypadkach o 41% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
  • Grupa Polsat Plus zapewniła finansowanie projektu farmy wiatrowej Drzeżewo na łączną kwotę do 953 mln zł. Budowa jest bliska ukończenia: wszystkie 63 turbiny zostały zainstalowane i oddane do eksploatacji, a 51 turbin wiatrowych produkuje testową energię elektryczną.

Ten kwartał był niezwykle udany dla naszej Grupy. Konsekwentnie realizujemy założenia Strategii 2023+ we wszystkich obszarach. Uprościliśmy ofertę multiuser, stopniowo zwiększając wartość dla klientów, co przełożyło się na wzrost naszych przychodów” – mówi Andrzej Abramczuk, prezes Cyfrowego Polsatu, Polkomtela i Netii, wchodzących w skład Grupy Polsat Plus. „Dzięki doskonałej ofercie programowej Polsatu i udanym inwestycjom w prawa sportowe, nasze udziały w oglądalności i przychody z reklam rosną. Pozostajemy liderem wśród wydawców internetowych. Kończymy budowę największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW, a otrzymane niedawno finansowanie projektu na jego realizację potwierdza pozytywną ocenę projektu”.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *