Polsatnews.pl świętuje dekadę! Zobacz, jak powstają nasze wiadomości

Od samego początku byliśmy przekonani, że pomimo startu z postów na Facebooku i tekstów o niewielkiej popularności, cała sfera medialna obserwuje nasze działania. Doskonaliliśmy nasze kompetencje z roku na rok. Dziś, w dobie, gdy rzetelne dziennikarstwo stanowi cenny i pożądany produkt, prezentujemy sekrety naszej codziennej pracy. Upływa 10 lat, odkąd pod adresem www.polsatnews.pl zaistnieliśmy w sieci.

C796985b20a924d7fa13aadfb579f659, Biznes Fakty
Polsatnews.pl

Nasz serwis ma 10 lat. Świętujemy Zobacz więcej

Pobudka przy kawie, zanim jeszcze wzejdzie słońce. Kolejno następuje logowanie do wielu systemów i profili, a wcześniej, nierzadko w drodze do biura, sprawdzenie, co wydarzyło się w kraju i na świecie podczas nocy. Działalność redakcyjna Polsatnews.pl rozpoczyna się o brzasku – zanim większość Polaków opuści swoje łóżka. Wszystko po to, aby zaprezentować im kompletny zbiór informacji.

 

Dokładnie tak od dekady wygląda praca redaktorów Polsatnews.pl – dokładnie, ponieważ nasz portal obchodzi właśnie dziesiąte urodziny! Przez te lata nie brakowało drobnych i większych zmian, zarówno w mediach, jak i w nawykach naszych odbiorców – a naszym celem jest zawsze im dorównać. Spójrzmy zatem za kulisy powstawania naszej strony.

 

Zanim portal ruszył na dobre, przez kilka miesięcy działaliśmy już „w ukryciu”, tworzyliśmy treści na Facebooka, aby dopracować spójny styl i przede wszystkim zgrać się w zespole, który powstał praktycznie od zera. Panowała naprawdę serdeczna atmosfera. Doświadczeni dziennikarze wspierali nas, młodych, tłumaczyli, jak funkcjonuje ten zawód i jak wykonywać go dobrze – wspomina Małgorzata Jonak, była wydawczyni Polsatnews.pl, a obecnie zastępca kierownika serwisu Interia Wydarzenia.

 

Dla niej – studentki, która rozpoczynała pierwszą, „prawdziwą” pracę w branży, „to był bardzo stresujący, ale fascynujący okres”. – Miałam wrażenie, że inicjujemy coś nowego, znacznego, ale równocześnie wspiera nas duża, ugruntowana marka; że nie jesteśmy nieznanym nikomu portalikiem, który może będzie się stopniowo rozwijał, tylko od samego początku wzrok branży jest skierowany na nas – podkreśla Małgorzata Jonak.

Kiedyś wystarczyło parę tysięcy „kliknięć”

Początki Polsatnews.pl obserwował obecny koordynator serwisu, a przez lata jego wydawca Michał Lao. W październiku 2015 roku pracował w sąsiedniej redakcji w Polsacie: Nowe Media. – Dosłownie sąsiedniej, bo często siedzieliśmy obok siebie. Do ekipy portalu dołączyłem miesiąc po starcie. W tamtym czasie ekscytowaliśmy się, gdy jakiś artykuł osiągnął kilka tysięcy odsłon, z każdym miesiącem wymagania rosły – mówi.

 

 

Jak dodaje, „mimo że tworzyliśmy profesjonalną redakcję, to w pierwszym roku wiele rzeczy robiliśmy intuicyjnie”. – Sprawdzaliśmy, co może wzbudzić zainteresowanie. Szybko jednak zmniejszaliśmy dystans do konkurencji. Nieocenione w pierwszych latach działania portalu były role ówczesnej redaktor naczelnej Beaty Drozdowskiej-Wolskiej oraz Jerzego Sikory, kierownika projektu – wymienia.

 

Obecny koordynator polsatnews.pl wspomina, jak Beata Drozdowska-Wolska „cierpliwie uczyła elementarnych zasad pracy dziennikarskiej najmłodszych stażem”. – Niektórzy z nich teraz stanowią motywację dla Wydarzeń Interii. Zaś następca Beaty, Piotr Witwicki, pokazał, jak powinniśmy rywalizować z największymi portalami, co przyniosło korzyści w czasie pandemii, kiedy to pobijaliśmy nasze wewnętrzne rekordy popularności – podkreśla Michał Lao.

 

A sama Beata Drozdowska-Wolska wyjaśnia, w jaki sposób pomagała nowym pracownikom zaznajomić się z zawodem medialnym. – Często rozmawiałam z naszymi dziennikarzami i pytałam: „Co rozumiesz z tego, co napisałeś?”, „Z jakiego powodu to się stało?”. Zachęcałam do pilnowania tematów i podtrzymywania nimi zainteresowania. Pytałam: „Dlaczego tak piszesz, skoro w rozmowie ze mną używasz innych słów? Piszemy do swoich znajomych”. Istotne było, aby opowiedzieć historię – zaznacza była redaktor naczelna polsatnews.pl.

Postawiliśmy sobie ambitny cel. Polsatnews.pl wystartował tuż przed wyborami

Jak zaznacza Beata Drozdowska-Wolska, gdy serwis ruszał, mówiła, że „jeśli mamy lepszych konkurentów, to chcemy im dorównać”. – Od kolegów z różnych mediów słyszałam: „za późno”, „nie damy rady”, że „musimy gonić, doganiać”, a ja odpowiadałam, że dobrze jest się rozwijać i dojrzewać, ale oprócz zwiększania zasięgów ważny jest cel i motyw, dla którego Polsatnews.pl powstał – wyjaśnia.

 

246f6cea3e600afb3bfa5621a769c6d5, Biznes FaktyPolsatnews.pl
Weryfikacja informacji to jedno z najważniejszych wyzwań dla naszej redakcji

 

Na początku otrzymaliśmy pochwały w branży za klarowność, czytelność i bogactwo poruszanych zagadnień. A rzuciliśmy się na głęboką wodę, ponieważ wystartowaliśmy tuż przed wyborami do Sejmu, które przyniosły zmianę rządu i przemeblowały scenę polityczną. – Zdobywanie rynku medialnego było priorytetem, ale w dalszej kolejności. Oczywiście dyskutowaliśmy o oglądalności, nie bez powodu poza tym oparłam swój zespół na pracownikach działu Nowe Media – zauważa nasza dawna szefowa.

 

Jej zdaniem „strzałem w dziesiątkę” i „dowodem, że zależało nam na szybkim zaistnieniu” było publikowanie pierwszych artykułów na Facebooku, o czym wspomniała Małgosia Jonak. – Od początku zachęcałam też, aby współpracować z mediami lokalnymi. To oni mają najlepszą wiedzę o tym, co się gdzie wydarzyło, to sięganie do źródeł – dodaje Beata Drozdowska-Wolska.

 

 

Do źródeł wraca też Piotr Witwicki, dyrektor Pionu Informacji i Publicystyki Telewizji Polsat oraz redaktor naczelny Interii, który stanął na czele Polsatnews.pl w 2019 roku. – Na początku istnienia Polsat News marzyliśmy, aby kanał posiadał stronę internetową, później – aby ta strona mogła konkurować z innymi serwisami. Kiedy objąłem stanowisko szefa Polsatnews.pl, celem było, abyśmy trafili do pierwszej dziesiątki w kategorii: informacje i publicystyka. Udało się wejść do pierwszej piątki i regularnie wygrywać z innymi stacjami telewizyjnymi – wspomina.

Weryfikacja informacji na pierwszym miejscu. „Aby uniknąć wpadki”

„Rywalizacja” o czytelnika dekadę temu wyglądała inaczej, ponieważ czasy były spokojniejsze. – Było pole do tego, by zajmować się więcej drobnymi przestępstwami czy mniej istotnymi sprawami kryminalnymi. Po pięciu latach nadeszła pandemia, a następnie wojna w Ukrainie na pełną skalę – te wydarzenia całkowicie zmieniły oblicze świata i naszą pracę. Obecnie koncentrujemy się na zagadnieniach związanych z bezpieczeństwem i geopolityką – wymienia Łukasz Noszczak, dyrektor serwisów informacyjnych grupy Polsat-Interia.

 

Jednocześnie zapewnia, że „staramy się dać czytelnikom trochę wytchnienia i lżejszych tematów, jednak ciężar newsowy zdecydowanie przesunął się w tę poważniejszą stronę”. – Działamy w niezwykle trudnych czasach dla mediów. Odnotowujemy mnóstwo ważnych zdarzeń, o których informujemy, aby każdy z naszych czytelników był na bieżąco – gwarantuje.

 

W redakcji Polsatnews.pl najważniejsza jest weryfikacja faktów. – Nasze dzisiejsze dziennikarstwo odbiega o lata świetlne od tego, gdzie byliśmy 5-10 lat temu. Dziś praca w portalu informacyjnym to w szczególności walka z fake newsami. Napływ informacji i presja na ich szybkie podanie jest tak silna, że trzeba być bardzo wprawnym w odsiewaniu i sprawdzaniu, by uniknąć błędu – zwraca uwagę Małgorzata Jonak.

 

45e5ff040f33098f38f1faf4d81c5bdb, Biznes FaktyPolsatnews.pl
Pracujemy w połączonym newsroomie: Polsatnews.pl i Wydarzeń Interii

 

Co gorsza, dziennikarzom nie pomaga nieograniczony rozwój AI, a co za tym idzie: deepfake’ów i fałszywych kont w mediach społecznościowych. – Przy każdej informacji musimy zadawać sobie jeszcze więcej pytań, aby sprawdzić, czy to nie jest nieprawda. Każde zdjęcie i film analizować z wielu perspektyw, rozpatrywać, zestawiać, ponieważ ludzie wciąż chcą otrzymywać rzetelne i obiektywne informacje – przypomina Małgorzata Jonak.

Polsatnews.pl wspólnym zespołem z Interia Wydarzenia

Wysiłek się opłacił i obecnie jesteśmy jednym z większych portali informacyjnych, któremu ufają czytelnicy. Michał Lao zaznacza, że sukces Polsatnews.pl zbiegł się z przejęciem Interii przez Grupę Polsat, a w konsekwencji z synergią naszego serwisu z Interia Wydarzenia. – Stworzyliśmy doskonale działający organizm składający się z newsroomów w Warszawie i Krakowie. Naszą zaletą jest zgrana, ambitna ekipa dziennikarzy zainteresowanych światem, niezwykle utalentowanych i oddanych – twierdzi.

W żadnym wypadku nie osiadamy na laurach, dlatego w ostatnich miesiącach skupiliśmy się na rozwoju technologicznym. – Nasz CMS przeszedł liczne znaczące zmiany, a redaktorzy mogą w odpowiedzialny sposób wykorzystywać możliwości, które oferuje sztuczna inteligencja. Ponadto, dzięki naszym mediom społecznościowym, pasmo publicystyczne Polsat News dociera do milionów internautów – zwraca uwagę koordynator polsatnews.pl.

 

Także Łukasz Noszczak podkreśla, że od samego początku siłą Polsatnews.pl były materiały wideo. W związku z tym udostępniamy je nie tylko na naszym portalu, ale również w mediach społecznościowych. Jesteśmy obecni na YouTubie, Facebooku, Instagramie oraz TikToku. – Teraz, kiedy wideo jest jeszcze ważniejsze niż dekadę temu, musimy sprostać temu wyzwaniu, żeby pokazywać naszym czytelnikom i widzom jak najwięcej atrakcyjnych, istotnych materiałów – podsumowuje.

 

Dziękujemy naszym czytelnikom za 10 lat razem i obiecujemy: to z pewnością nie koniec, a dopiero początek!

 

Zauważyłeś coś istotnego? Prześlij fotografię, film lub napisz, co się stało. Użyj naszej Wrzutni

WIDEO: Spór o kandydaturę Włodzimierza Czarzastego na marszałka Sejmu. Koalicjanci pokłócili się w studiu

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *