Technologia i ekorozwój kształtują logistykę DSV w Polsce.

Wzrastające wydatki na energię, naciski regulacyjne oraz dynamiczne zmiany w obrębie łańcuchów dostaw — to zaledwie kilka z trudności, z jakimi zmaga się sektor TSL. DSV, jeden ze światowych liderów w dziedzinie logistyki, odpowiada na nie poprzez lokaty w nowoczesne budynki, postępowe rozwiązania technologiczne i systematyczną realizację strategii zrównoważonego rozwoju. Jak prezentuje się ta ewolucja w naszym kraju?

777fff4dd82d622d91eeb5ca9569092d, Biznes Fakty
Magazyn DSV – Global Transport and Logistics w Magnicach k. Wrocławia | Foto: DSV
  • Spółka niezmiennie wciela w życie strategię zrównoważonego rozwoju, planując osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r.
  • Podnoszące się ceny energii oraz presja na ESG przyśpieszają rentowność z inwestycji w metody redukujące użycie energii
  • DSV korzysta z innowacyjnych technologii, jak na przykład system AutoStore, w swoich przestrzeniach magazynowych w Polsce
  • Dodatkowe informacje na temat działalności znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl

REKLAMA

Dlaczego magazyny własne?

Zapytaliśmy przedstawicieli DSV, z jakiego powodu firma preferuje rozmaite modele inwestycji, w tym również tworzenie własnych obiektów. Specjaliści DSV podkreślają, że decyzja o wznoszeniu własnych magazynów w Polsce jest elementem dalekosiężnej strategii. Piotr Wojtkowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, objaśnia: — Daje nam to większą kontrolę nad kryteriami operacyjnymi i pozwala szybciej reagować na zapotrzebowania klientów. Jednocześnie przewidujemy, że pozostaniemy aktywnym graczem na rynku wynajmu nieruchomości komercyjnych.

B3fa70664f4f18df6117a627a82b21ed, Biznes Fakty
Wnętrze magazynu DSV w Magnicach k. Wrocławia | DSV

Sprawdź także: Nasz rynek magazynowy przyspiesza. Analitycy zapowiadają rekordowy popyt

Na pytanie, czy podnoszące się koszty energii i presja na ESG modyfikują strategię DSV, Agnieszka Kłopotowska, Senior Sustainability Manager w DSV, odpowiada zdecydowanie: — DSV zaprezentowało swoje zamierzenia redukcji CO₂ już w 2019 roku, jako jedna z pierwszych firm z obszaru TSL. Nasze postępowanie nie jest determinowane aktualnymi zdarzeniami, lecz długoterminową strategią biznesową, w której odpowiedzialność za środowisko, pracowników oraz społeczności jest integralnym składnikiem — zapewnia.

Oceniając prognozy dalszego rozwoju branży magazynowej w Europie podkreślają, że Polska jest obecnie zapleczem magazynowym i fulfillment dla całej Europy Środkowej, i że DSV widzi dalszy potencjał rozwojowy na polskim rynku. Z punktu widzenia operatora kluczowa jest dostępność gruntów i potencjalnych lokalizacji w okolicach : Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Poznania, aglomeracji śląskiej.

Kłopotowska akcentuje, że firma trzyma się kursu na osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku, zgodnie z celami określonymi w mapach dekarbonizacji, zaaprobowanych przez organizację. Co więcej, fluktuacja rynku utwierdza w przekonaniu o słuszności inwestycji proekologicznych. — Wzrastające ceny energii skracają czas zwrotu z projektów zmniejszających jej zużycie. Intensywnie analizujemy i wdrażamy rozwiązania w naszych magazynach, a jednocześnie rozwijamy usługi wspierające klientów w realizacji ich celów dekarbonizacji — od monitoringu emisji w łańcuchach dostaw po propozycję biopaliw — wymienia.

A5c3b604d11a921e0dd70140ad4585fc, Biznes Fakty
AutoStore, DSV – Global Transport and Logistics, Łozienica k. Szczecina | DSV

Eksperci DSV, pytani o wyzwania, wskazują również na możliwości. Kłopotowska dodaje: — Zmienność sytuacji rynkowej nie tylko utwierdza w przekonaniu, że przyznanie inwestycjom proekologicznym wysokiego priorytetu było zasadne, ale równocześnie sprawia, że ich kalkulacja ekonomiczna jest coraz bardziej korzystna — mówi. Wysokie koszty energii oznaczają, że technologie oszczędzające jej zużycie stają się bardziej rentowne, a czas zwrotu z inwestycji ulega skróceniu.

Technologie w magazynach, globalne tendencje, ESG, relacje z klientami

Piotr Wojtkowski wyjaśnia, że innowacje stanowią klucz do zachowania ciągłości łańcuchów dostaw. — Otaczający nas świat podlega dynamicznym przemianom. W DSV jesteśmy przekonani, że zaawansowane technologie są fundamentalne — mówi. W strukturach Grupy funkcjonuje DSV Innovation Hub, który bada m.in. takie rozwiązania, jak:

  • cyfrowe repliki obiektów i kompletnych łańcuchów dostaw,
  • półautonomiczne samochody ciężarowe,
  • drony do transportów last mile i zarządzania stanami magazynowymi,
  • technologie z dziedziny AI, a nawet komputery kwantowe.
09305dececfa12ad87175809e47a3fa4, Biznes Fakty
Półautomatyczny system składowania wieszkowego w magazynie DSV w Łozienicy k. Szczecina | DSV

Warto również przeczytać: To wyjątkowy McDonald’s w Polsce. Sieć zdecydowała się na… noktowizję

— Tworzymy bazę wiedzy, weryfikujemy potencjał technologii w kontekście skali naszej działalności oraz potrzeb klientów — dodaje Wojtkowski. Jedynie pozytywnie ocenione rozwiązania są wdrażane do operacji DSV na całym świecie. Przykład? System AutoStore w Łozienicy koło Szczecina, wdrożony dzięki współpracy lokalnego zespołu z ekspertami z całego świata.

Zapytaliśmy ekspertów z DSV, jak globalne tendencje przekładają się na polski rynek. — DSV funkcjonuje w ponad 90 krajach. To, że dysponujemy wewnętrznym zespołem ds. innowacji, który kształtuje kierunek naszej transformacji cyfrowej sprawia, że zagwarantowana jest spójność standardów oraz najwyższa jakość usług, niezależnie od lokalizacji — mówi Wojtkowski. — Jednocześnie każdy kraj ma pewną swobodę w zakresie wprowadzania usprawnień zgodnie z oceną ich potencjału oraz zapotrzebowania — mówi. W Polsce przykładem jest system wieszakowy do przechowywania odzieży premium — rozwiązanie dopasowane do lokalnych wymagań.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *