Procent wycofania. Moët tnie etaty

Moet Hennessy, producent luksusowych alkoholi i część grupy LVMH, ogłosił plany zwolnienia 1200 pracowników na całym świecie. Jest to spowodowane spadkiem wolumenu sprzedaży, zwłaszcza w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Oczekuje się, że zatrudnienie powróci do poziomu sprzed pandemii.

41c6486443ac616a5650b62e9f7e0836, Biznes Fakty Moët Hennessy zwolni 1200 pracowników (na zdjęciu) / PATRICK T. FALLON/AFP / AFP

Fala zwolnień dotknęła wiele branż na całym świecie. Agencja Reuters podała, że problem jest szczególnie dotkliwy w takich sektorach jak technologia i finanse, w których firmy szukają sposobów na obniżenie kosztów. Tylko w pierwszym kwartale 2025 roku w Dolinie Krzemowej zlikwidowano ponad 60 000 miejsc pracy. Banki inwestycyjne, takie jak Morgan Stanley i Citigroup, również dokonują cięć w odpowiedzi na globalne spowolnienie gospodarcze. Okazuje się, że zwolnienia dotknęły również marki luksusowe.

Moët Hennessy zwalnia pracowników, około 1200 osób straci pracę

Francuski producent alkoholi Moet Hennessy, będący własnością luksusowego konglomeratu LVMH, planuje zwolnić około 1200 pracowników na całym świecie , donosi Financial Times. Stanowi to około 13 procent obecnej siły roboczej . Firma tłumaczy tę decyzję spadkiem wolumenu sprzedaży i wzrostem kosztów operacyjnych.

Według The Times Moët Hennessy jest obecnie najgorzej prosperującą dywizją LVMH . W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż organiczna spadła o 9 procent . Problemy te są szczególnie widoczne na rynku chińskim , gdzie według Reutersa sprzedaż alkoholu spadła o 16 procent z powodu spadającego zaufania konsumentów, spowolnienia gospodarczego i rosnącej popularności rzucania picia alkoholu.

Powrót do poziomu sprzed pandemii

Jaka przyszłość czeka firmę zajmującą się produkcją elitarnych alkoholi? Moët Hennessy planuje „powrót do struktury zatrudnienia, jaka istniała przed COVID-19”. Koszty operacyjne wzrosły o 35 procent. od 2019 roku, co zmusiło firmę do gruntownej restrukturyzacji . Jak podaje The Times, firma planuje ograniczyć ekspansję międzynarodową i skupić się na swoich najbardziej znanych markach, takich jak Moet & Chandon i Hennessy.

Agencja Reuters podała , że redukcje zatrudnienia będą wynikać głównie z naturalnej rotacji kadr, a nie masowych zwolnień . Pracownicy zostali powiadomieni o nadchodzących zmianach za pośrednictwem wewnętrznej wiadomości wideo od dyrektora generalnego Jean-Jacques'a Guiony'ego i wiceprezesa Alexandre'a Arnaulta, syna właściciela LVMH Bernarda Arnaulta.

Obecna strategia firmy opiera się na wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, a nie na ekspansji. Pomimo redukcji zatrudnienia, Moët Hennessy nadal inwestuje w nowe segmenty rynku . Jak podaje New York Post, w październiku 2024 r. firma nabyła udziały w Bloom, startupie produkującym bezalkoholowe wina musujące . Według Financial Times firma nawiązała także współpracę z Beyoncé w celu stworzenia nowej marki whisky, SirDavis, skierowanej do młodszej publiczności.

NoLo zmienia rynek

Branża alkoholowa przechodzi transformację. Rosnący na całym świecie trend NoLo (alkoholu i napojów o niskiej zawartości alkoholu) koliduje z rzeczywistością ekonomiczną producentów premium . To jeden z powodów, dla których Moet Hennessy, dział win i napojów spirytusowych koncernu LVMH , ogłosił plany redukcji zatrudnienia o ponad 10%, co oznacza, że prawie 1200 pracowników zostanie zwolnionych.

Zmiany i rozwój NoLo nie są odosobnionymi przypadkami. Według firmy analitycznej IWSR, globalna wartość rynku NoLo w 2022 r. wyniosła 11 mld USD i rosła w tempie 7% rocznie. Prognozy wskazują na dalszy wzrost w tym segmencie co najmniej do 2026 r. Konsumenci coraz częściej wybierają alternatywy dla alkoholu ze względów zdrowotnych, psychologicznych i społecznych , co prowadzi do ponownego przemyślenia całych kategorii napojów, od piwa po

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *