Ile zapłacimy za zakupy wielkanocne? Eksperci przeprowadzili badania

F96ada99c7ee6ee89b9299662ceff516, Biznes Fakty
Wiadomości Polsatu

Jakie są nasze przewidywane wydatki na zakupy wielkanocne?

Jakie są intencje zakupowe Polaków na Wielkanoc? Największy segment, 15,5% uczestników wskazało, że przewiduje wydanie średnio 200-300 zł na zakupy świąteczne, zgodnie z badaniami UCE Research i Shopfully. Eksperci zauważają, że tegoroczne deklaracje są ściśle powiązane z tymi z ubiegłego roku.

Największy odsetek Polaków, ponad 15%, zamierza wydać średnio 200-300 zł na członka rodziny na zakupy wielkanocne , zgodnie z raportem UCE Research i Shopfully. Nieco mniejsza grupa, 14,4%, planuje przeznaczyć od 150 do 200 zł na osobę. Odpowiedzi zebrane przez ankieterów przedstawiają się następująco:

  • 13,1% uczestników przewiduje wydatki powyżej 500 zł;
  • 12 proc. – pomiędzy 300 a 400 zł;
  • 9,4% – pomiędzy 100 a 150 zł;
  • 8,8% – pomiędzy 400 a 500 zł;
  • 7 proc. – pomiędzy 50 a 100 zł;
  • 2,3% poniżej 50 zł.

3,5% uczestników stwierdziło, że nie będzie robić żadnych zakupów przedświątecznych w tym roku ze względu na plany podróżnicze. 13,7% respondentów nie potrafiło udzielić odpowiedzi na to pytanie . Autorzy raportu sugerują, że konsumenci w Polsce wydają więcej pieniędzy w okresie Bożego Narodzenia niż Wielkanocy.

Kładą większy nacisk na zimowe uroczystości . Rodzina czteroosobowa ma wydać około 800-1200 zł wyłącznie na jedzenie, nie wliczając prezentów dla zająca wielkanocnego czy napojów alkoholowych” – zauważa Robert Biegaj z Shopfully.

Wielkanoc. Szacunkowe wydatki Polaków na święta

„Ceny żywności stale rosną, a Polacy muszą się do tego dostosować” – kontynuował, zauważając, że cena żywności i napojów bezalkoholowych wzrosła o 6,7 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem . „Co więcej, niektórzy analitycy rynkowi prognozują, że w kwietniu, tuż przed świętami, ceny mogą wzrosnąć rok do roku o dwucyfrową wartość. Ponadto w sklepach prawdopodobnie będzie mniej promocji niż w ubiegłym roku” – zauważył Biegaj.

Ekspert podkreślił również, że Polacy coraz bardziej ograniczają wydatki świąteczne , szczególnie widoczne w okresie Wielkanocy, a także pracują nad minimalizacją marnowania żywności. „Wygląda na to, że konsumenci są lepiej przygotowani na długie weekendy i grille niż na obchody Wielkanocy” – dodał Biegaj.

Zmiany w zwyczajach zakupowych

Respondenci podzielili się również tym, ile wydali na jedzenie wielkanocne (w tym napoje bezalkoholowe) na osobę w zeszłym roku. Odpowiedzi z poprzedniego roku są porównywalne z obecnymi .

18,7% uczestników nie potrafiło przypomnieć sobie swoich wydatków wielkanocnych z ubiegłego roku. 15,8% podało kwotę 200-300 zł, 12,9% wskazało kwotę 100-150 zł, 12,2% podało kwotę 150-200 zł, 10% podało kwotę 300-400 zł, a 9% wydało ponad 500 zł.

7,5% konsumentów zadeklarowało wydatki rzędu 400-500 zł oraz 50-100 zł, 1,8% zadeklarowało kwotę poniżej 50 zł, a 4,6% wskazało na brak wydatków wielkanocnych.

Badanie przeprowadzono 2 i 3 kwietnia na próbie 1008 dorosłych Polaków w wieku 18-80 lat .

bp/pap/polsatnews.pl

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *