Lidl otworzył nowy sklep. Nie kupisz tam jedzenia.

Lidl otworzył pierwszy sklep tego formatu w swojej ofercie. Jest to pierwszy sklep niespożywczy otwarty przez sieć w Niemczech. Lidl poszerza tym samym swoje horyzonty biznesowe i wkracza na nowe rynki, stwarzając konkurencję dla takich firm jak Obi, Leroy & Merlin i Ikea.

7bfdb65be36a388a0a466f855a74d6ed, Biznes Fakty Lidl otworzył nowy sklep. Nie kupisz tam jedzenia. / Przemysław Terlecki / INTERIA.PL

W Lottstetten, w Badenii-Wirtembergii, w Niemczech, niedaleko granicy niemiecko-szwajcarskiej, Lidl otworzył swój pierwszy sklep „Dom i Życie”. Sklepy te oferują produkty do domu i ogrodu, a nie artykuły spożywcze.

Czy narasta konflikt między Lidlem a IKEA? Sieć wkracza na nowy rynek.

Choć atmosfera w nowych sklepach Lidla będzie znacząco odbiegać od dotychczasowej, klienci znajdą znane produkty w sklepach Dom i Życie. W tych sklepach znajdą się takie marki jak Crivit, Esmara, Livarno, Lupilu, Parkside i Silvercrest. Asortyment obejmuje elektronikę, narzędzia, drobny sprzęt AGD, zabawki, artykuły dziecięce, sprzęt sportowy, tekstylia i akcesoria domowe.

Pierwszy sklep, zlokalizowany w Lotstetten, został otwarty naprzeciwko tradycyjnego sklepu Lidl. Nowa przestrzeń handlowa ma powierzchnię około 500 metrów kwadratowych i jest nie tylko pierwszym sklepem niespożywczym, ale także pierwszym, który skupia wszystkie marki własne Lidla w jednym miejscu.

Lidl próbował już wcześniej współpracować ze sklepami oferującymi produkty inne niż żywność.

Sklep Lidl „Home & Living” w Lotstetten był pierwszym, który nosił tę nazwę, ale próby wdrożenia tej koncepcji były już podejmowane. Na początku stycznia 2024 roku w Biatorbágy na Węgrzech otwarto sklep „Parkside”, oferujący klientom narzędzia i sprzęt do majsterkowania i obróbki drewna.

Według Radia Zet liczba odwiedzających ten sklep pobiła rekordy. Zapytany o przyszłość sklepów Parkside , Lidl wyjaśnił, że to projekt pilotażowy i więcej takich sklepów nie będzie otwieranych.

Wiadomo, że długoterminowe plany sieci zakładają utworzenie szeregu niezależnych punktów sprzedaży poza sklepami spożywczymi, które uzupełnią ofertę tradycyjnych sklepów Lidl. To z pewnością zła wiadomość dla uznanych marek na rynku, takich jak Ikea, Leroy & Merlin i Obi , które muszą stawić czoła nowemu konkurentowi, wspieranemu przez uznaną sieć.

Przemysław Terlecki

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *