Rewolucja w PKP nadciąga. Tani bilet i nowy rozkład jazdy

Przed wyborami parlamentarnymi jednym z pomysłów Polski 2050 i Lewicy było wprowadzenie taniego biletu na różne środki komunikacji publicznej. Teraz pomysł wrócił w nowej odsłonie. Szczegóły zdradził w rozmowie z wnp.pl Stanisław Bukowiec, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

0bb20f0ab4eb28621e2714c56f42075d, Biznes Fakty Resort infrastruktury rozważa wprowadzenie jednego ogólnopolskiego biletu kolejowego. /Tomasz Kawka/East News /East News

Jeden bilet na różne środki przejazdu był pomysłem Lewicy i Polski 2025, który ugrupowania wykorzystały w kampanii wyborczej. Partia Adriana Zandberga proponowała, aby wprowadzić bilet miesięczny kosztujący 49 zł na pociągi i autobusy miejskie, a Szymona Hołowni, by taki miesięczny kosztował 150 zł. Pomysł powrócił z inicjatywy resortu infrastruktury, ale w nieco zmienionej formie.

Czytaj także: Tego w polskich pociągach jeszcze nie serwowali. Rewolucja w Warsie

Zintegrowany ogólnopolski bilet na przejazdy koleją

Stanisław Bukowiec, wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu w rozmowie z serwisem wnp.pl wspomniał, że rozważana jest możliwość wprowadzenia zintegrowanego ogólnopolskiego biletu

Jak zauważył wiceszef resortu – podobne rozwiązanie funkcjonuje już na poziomie wojewódzkim np. w Małopolsce, z której pochodzi. Pasażerowie mogą w ramach jednego biletu skorzystać z Kolei Małopolskich, a potem przesiąść się do miejskiego autobusu. 

Czytaj także: PKP ma ambitne plany. 10 mld zł tylko na początku 2025 r

„Przede wszystkim chcemy na kolei wprowadzić jeden zintegrowany ogólnopolski bilet. Pracujemy nad unifikacją ulg zarówno ustawowych, jak i fakultatywnych, które są przyznawane przez różnych operatorów kolejowych” – powiedział Bukowiec.

Cyfrowe rozkłady jazdy, by pasażerowie się nie spóźniali

Kolejna zmiana, nad którą pracuje resort, dotyczy rozkładów jazdy. „Chcemy również w miarę możliwości wprowadzić – co jest trudnym zadaniem – cyfrowe rozkłady jazdy, skorelowane tak, żeby pasażer podróżujący busem nie spóźniał się na pociąg” – wyjaśnił Bukowiec. 

Największymi przewoźnikami kolejowymi w Polsce są PKP Intercity oraz Polregio. Na terenach poszczególnych województw działają dodatkowo koleje samorządowe np. Koleje Mazowieckie, Koleje Małopolskie czy Koleje Śląskie. W dużych miastach pasażerowie mogą dodatkowo korzystać z pociągów miejskich np. SKM i WKD w Warszawie. 

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *