Biznes Fakty
Utrudnienia i prace serwisowe w weekend (PKO BP, Bank Pekao, Pocztowy)
PKO BP i Pekao – klientów tych banków czekają utrudnienia w najbliższych dniach. W niektórych przypadkach mogą pojawić się kłopoty z aplikacją czy płatnościami.
PKO BP
Bank przekazał w komunikacie, że potrzebuje czasu „na prace techniczne – niektóre nasze usługi będą niedostępne”.
W niedzielę, 5 stycznia 2025 roku w godzinach 00:30 – 03:00 nie będzie można korzystać z:
– serwisu internetowego i telefonicznego iPKO i iPKO biznes, – funkcji otwartej bankowości (Open Banking), – płatności w internecie „Płacę z iPKO”.
Jak podał bank, w czasie przerwy:
– aplikacja iPKO biznes mobile będzie niedostępna, – aplikacją IKO będzie można wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych tylko za pomocą blika.
Ponadto „wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych, z wyłączeniem opcji karty wielowalutowej”.
Dodatkowo, jak wyjaśnił bank, „w ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty”.
„Jeśli możesz, wykonaj ważne transakcje wcześniej” – zaapelował PKO BP.
Bank Pekao
„Od 4.01 od godz. 9.00 do 5.01 do godz. 22.00 przeprowadzimy prace serwisowe w zakresie usług maklerskich” – zapowiedział bank.
Dodał, że „w tym czasie możesz mieć trudności w dostępie do składania dyspozycji i zleceń na rachunkach inwestycyjnych i Obligacji Skarbu Państwa w serwisie Pekao24, aplikacji PeoPay oraz platformie eTrader Pekao”.
Bank Pocztowy
„Utrudnienia w korzystaniu z usług BLIK” – podał Bank Pocztowy w komunikacie.
Jak wyjaśnił „w dniu 05.01.2025 w godz. 00:30 – 03:00 w związku z pracami serwisowymi, usługi BLIK będą niedostępne”.