Lexus ES 300h – czy nadal jest atrakcyjny? – test

Lexus ES 300h wyróżnia się oszczędnością paliwa, szczególnie wśród luksusowych sedanów. Co więcej, nadal może pochwalić się atrakcyjnym designem, nawet po sześciu latach na rynku i kilku miesiącach pozostałych do końca cyklu produkcyjnego. Ostatni lifting nadał temu modelowi niewielką świeżość, jednak pod pewnymi względami pokazuje, że pozostaje w tyle nawet za niektórymi innymi ofertami japońskiego producenta.

  • Siła Lexusa ES 300 tkwi w jego wrażeniach z jazdy: ekonomiczny i niezawodny, choć nie szczególnie mocny, dostosowany do spokojnej jazdy
  • Najwyższa wersja wyposażenia Lexusa ES oferuje imponującą gamę funkcji, w tym panel sterowania w tylnym podłokietniku, podobny do tych, które można znaleźć w luksusowych limuzynach
  • System multimedialny w Lexusie ES jest wreszcie na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami, działa szybko i niezawodnie
  • Pojazd został dostarczony przez importera marki i zwrócony po przeprowadzeniu testów

W Stanach Zjednoczonych na rynku dominowały sedany, co zmusiło Lexusa do włączenia takich modeli do swojej oferty. Jednak modele takie jak Lexus ES za granicą funkcjonowały jako standardowe limuzyny dla przeciętnego przedstawiciela klasy średniej. W tym kontekście jest postrzegany jako pojazd luksusowy, co prowadzi do wyższych oczekiwań wobec Lexusa. Czy zaktualizowany ES 300h im dorównuje?

D4f32c81aa12fa920362db4f18a40654, Biznes Fakty
Lexus ES | Jarosław Horodecki / Onet

Lexus ES 300h – stylowy, a zarazem efektowny

Chociaż ES 300h jest dostępny od sześciu lat, jego kształt nadal wydaje się współczesny. Jest odważny, a jego wyraźne linie przyciągają uwagę. Charakterystyczna osłona chłodnicy wyróżnia się pozytywnie, w przeciwieństwie do tych w modelach BMW. Podsumowując, Lexus ES nadal robi silne wrażenie. Jego proporcje są również godne uwagi, ponieważ balansuje na granicy między segmentem średniej i wyższej klasy, mierząc prawie pięć metrów długości, przy czym część tej długości przypisuje się wydłużonej masce — podobnie jak w przypadku limuzyn klasy premium. W tej roli ES 300h sprawdza się wyjątkowo dobrze.

606360b71de6be8c6faba7eb1af542cd, Biznes Fakty
Lexus ES | Jarosław Horodecki / Onet

Dzieje się tak również dzięki wysokiej jakości materiałom użytym we wnętrzu, co jest znakiem rozpoznawczym większości Lexusów. Nawet gdy przyglądam się dolnym częściom deski rozdzielczej, nie znajduję powodu do niezadowolenia. Ponadto te mniej widoczne powierzchnie są wykonane z materiałów, które są przyjemne w dotyku.

85f2d109e61ec7c979c51c799b936fa8, Biznes Fakty
Lexus ES | Jarosław Horodecki / Onet

Lexus ES 300h – co oferuje kierowcy?

W przypadku niektórych starszych modeli Lexusa miałem obawy dotyczące systemu multimedialnego. Przez wiele lat japońska marka trzymała się rozwiązań, które nie były szczególnie przyjazne dla użytkownika i uparcie stosowała oprogramowanie z interfejsem przypominającym przestarzałe konsole. W zaktualizowanym ES multimedia działają bezproblemowo. Posiada duży ekran dotykowy z logicznie zorganizowanymi menu i wirtualnymi przyciskami, do których można łatwo uzyskać dostęp nawet podczas jazdy. Ponadto zadbano o to, aby system działał bez opóźnień — szybko i niezawodnie. Znaczna poprawa. Wadą jest jednak to, że po aktualizacji oprogramowania nie zapewniono przeniesienia ustawień pojazdu na ekran główny. Niektóre ustawienia nadal trzeba dostosować za pomocą wyświetlacza „zegarów” za pomocą przycisków na kierownicy.

9ef517f8b20739e9ef7e5220556a0891, Biznes Fakty
Lexus ES | Jarosław Horodecki / Onet

Wskaźniki przed kierowcą są teraz tworzone cyfrowo, ale podejście Lexusa jest nietrafione

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *