Biznes Fakty
Rolls-Royce Ghost II debiutuje w Polsce. Luksus i „ukryta” moc
Pod koniec czerwca w Polsce zadebiutowała druga generacja Rolls-Royce'a Ghosta. Ma on być „wszechstronnym” pojazdem – dla zamożnych właścicieli, którzy nie tylko chcą być szoferowani, ale także wolą sami zasiąść za kierownicą. Aby ocenić oba doświadczenia, zaprosiłem kilku bliskich przyjaciół, aby dołączyli do mnie na tylnym siedzeniu. Co ich zachwyciło? Krótko mówiąc: luksus. Zauważyli jednak również kilka niedociągnięć.

Po raz kolejny miałem okazję zasiąść za kierownicą Rolls-Royce'a, tym razem Ghosta Series II z tradycyjnym silnikiem spalinowym, ale nie byłem w stanie do końca rozszyfrować, co kryje się pod maską. Marka dąży do płynnej jazdy i komfortu, a niezależnie od tego, czy napędzany jest paliwożerną bestią, czy silnikiem elektrycznym, RR przoduje w tej dziedzinie.

Po wcześniejszych doświadczeniach z tak mocnym i – bądźmy szczerzy – drogim samochodem w ruchu miejskim, mój stosunek stresu do przyjemności z jazdy rzeczywiście się zmienił. Ten pierwszy znacznie się zmniejszył. Szybko przyzwyczaiłem się do jego rozmiarów i szczerze mówiąc, jedynym stresującym momentem było parkowanie go na wyznaczonym miejscu w kompleksie apartamentowym. Wątpię jednak, aby właściciele RR prowadzili tak „ciasne” życie.


Nawet z silnikiem V12 o mocy około 600 koni mechanicznych pod maską Ghosta, w standardowym trybie jazdy w ogóle go nie czuć . Samochód reaguje bardzo płynnie na pedał gazu, a przed uwolnieniem pełnego potencjału występuje zauważalne opóźnienie. Później jednak przyspiesza dość dynamicznie.
Jako miłośnik spokojnej jazdy, początkowe ustawienia są dla mnie z pewnością wystarczające, wraz z prostą świadomością, że „gdybym chciał, mógłbym”. Wierzcie lub nie, nie testowałem jego możliwości w tym zakresie poza krótkim przyspieszeniem od świateł do ograniczenia prędkości.
Co więcej, nie trzeba się spieszyć, żeby zrobić wrażenie. Wystarczy podjechać… do często odwiedzanego hipermarketu na zakupy. Wychodząc ze sklepu, zobaczyłem grupę mężczyzn, którzy oglądali go z różnych stron, robiąc zdjęcia. Byli bardzo zainteresowani identyfikacją modelu i jego specyfikacją. A jednak samochód po prostu tam stał.

Rolls Royce Ghost Series II Czarna Odznaka
Światowa premiera nowej generacji Ghosta miała miejsce jesienią ubiegłego roku. W Polsce trzeba było poczekać do końca czerwca.
„Rolls-Royce Ghost to przede wszystkim
Źródło