Biznes Fakty
Rozpoczęła się budowa drugiego tunelu na Zakopiankę
Połowa września przyniosła ulgę dla podróżujących Zakopianką – otwarto imponujący odcinek nowej drogi z Rdzawki do Nowego Targu. Inwestycja, która obejmuje nowoczesne mosty, wiadukty i estakady, znacząco poprawiła płynność ruchu. Jednak jak pisze serwis Forsal.pl, to nie koniec prac na jednej z najbardziej obleganych tras Małopolski. W Krzyszkowicach ruszyła budowa drugiego tunelu, który stanie się kluczowym elementem nowego węzła drogowego. Planowane otwarcie to koniec przyszłego roku.
Kierowcy, którzy dotychczas mierzyli się z uciążliwymi korkami, mogą odetchnąć z ulgą. Zakończenie budowy 14-kilometrowego odcinka zakopianki przyniosło wymierne korzyści. Jednak to nie koniec dobrych wiadomości – węzeł drogowy w Krzyszkowicach, wraz z budowanym tunelem pod zakopianką, zapowiada kolejną poprawę warunków jazdy.
Kacper Michna z małopolskiego oddziału GDDKiA wyjaśnia, że nowy tunel umożliwi bezkolizyjny wyjazd z Krzyszkowic oraz ułatwi dojazd do miejscowości z Krakowa. Dzięki temu kierowcy ominą konieczność skręcania w lewo przez Zakopiankę.
Nowy podziemny przejazd będzie miał 43 metry długości, 20 metrów szerokości i 5 metrów wysokości. Budowany metodą podstropową, nie wymaga zastosowania technik górniczych. Prace konstrukcyjne mają ruszyć jeszcze przed zimą, a pierwsze samochody przejadą nowym tunelem pod koniec przyszłego roku.
Niestety, budowa wiąże się z pewnymi utrudnieniami. Zamknięcie wyjazdu z Krzyszkowic na drogę krajową spowodowało konieczność wyznaczenia objazdu. W celu zapewnienia płynności ruchu w obu kierunkach, rozpoczęto budowę dwóch nawrotek.
Budowa nowego węzła na Zakopiance, w tym tunelu, rozpoczęła się wiosną. Po zakończeniu inwestycji, zjazd z zakopianki do Krzyszkowic będzie odbywał się bezkolizyjnie, co ma zwiększyć bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Mieszkańcy Krzyszkowic od dawna oczekiwali na tę inwestycję, mając nadzieję na zredukowanie liczby wypadków. W rejonie budowanego węzła codziennie przejeżdża blisko 40 tysięcy samochodów. Likwidacja lewoskrętów ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa – w latach 2017-2021 odnotowano tu 45 kolizji i 18 wypadków.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło