Komputery AI nie radzą sobie za dobrze z jednym zadaniem. O tym producenci nie mówią

Nowe komputery Copilot+ firmy Microsoft, które oferują superszybką wydajność w zadaniach związanych ze sztuczną inteligencją, całodniową żywotność baterii i inne korzyści, mają problemy z jednym zadaniem.

05fbcf1ebc93ac33e0c5e1679dc3c547, Biznes Fakty
Komputery z serii Copilot+ nie są za dobre do gier | Foto: BalkansCat / Shutterstock

Komputery Copilot+ są wyposażone w układy Qualcomm Snapdragon oparte na architekturze Arm, które łączą CPU, GPU i jednostkę przetwarzania neuronowego. Użycie układu Arm oznacza, że komputery Microsoftu napotykają te same problemy, co komputery Mac firmy Apple, takie jak niemożność uruchamiania popularnych gier PC zaprojektowanych dla architektury x86.

Jak zauważa Wall Street Journal, nawet 15 proc. użytkowników laptopów PC to gracze, a użytkownicy Microsoftu nie są przyzwyczajeni do radzenia sobie z brakiem możliwości uruchamiania wybranych gier i tzw. problemami z kompatybilnością.

Czytaj też: AMD ma nowe układy do obliczeń AI. Wydajność nawet o 300 proc. wyższa

Gry na komputerach AI to duży problem

Aby obejść problem z Arm, Microsoft zaprojektował Prism, czyli emulator umożliwiający uruchamianie aplikacji x86 na maszynach z systemem Windows opartych na Arm. Okazuje się jednak, że nie działa to zbyt dobrze.

W teście obejmującym 1300 gier PC tylko połowa z nich działała bez błędów, usterek lub problemów z uruchomieniem.

W niektórych przypadkach oprogramowanie mające wykrywać oszustów w rozgrywce multiplayer, np. w popularnych grach Fortnite i League of Legends, nie pozwala na uruchamianie gier na komputerach na architekturze Arm. Nie ma szybkiego rozwiązania tego problemu.

Recenzje komputerów Copilot+ już w czerwcu podkreślały problemy z Prism. Na przykład serwis The Verge stwierdził, że aplikacja Adobe Premiere Pro jest „praktycznie nieużywalna” i że renderowanie projektów w Blenderze było „okropne”. Gra Shadows of the Tomb Raider ciągle się zawieszała, a inne tytuły, takie jak Destiny 2, Starfield, Halo Infinite i Fall Guys, nie chciały się wcale uruchomić.

Microsoft powiedział dziennikarzom The Wall Street Journal, że gry z wysokimi wymaganiami graficznymi mogą nie działać na komputerach Copilot+, i że chociaż dąży do zapewnienia „wysokiej jakości doświadczenia w grach” na nowych urządzeniach, gracze, którzy chcą uzyskać odpowiednią wydajność, powinni wybrać inne urządzenia.

Wygląda więc na to, że jeśli ktoś chce kupić komputer AI do realizowania zadań związanych ze sztuczną inteligencją, powinien wziąć pod uwagę, że taka maszyna nie sprawdzi się za dobrze w grach. Coś za coś.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *