Biznes Fakty
Liderzy są wśród nas
Odwaga, pasja, potrzeba osiągnięć oraz podążanie przez życie z podniesioną głową. Taki jest współczesny lider. To, co motywuje go do działania, to chęć odniesienia sukcesu. Wyróżnia się tym, że potrafi zainspirować innych i wytyczyć im drogę do osiągnięcia celu.
Od lat lista wyzwań stojących przed biznesem i nami wszystkimi wciąż się poszerza. Zmiany na rynku finansowym, społecznym oraz technologicznym postępują szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Do tego dochodzi tematyka obejmująca zrównoważony rozwój czy też energetykę. To wszystko ma bezpośrednie przełożenie na prowadzenie biznesu, gospodarkę i nasze codzienne życie. Zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym stawiamy na najlepsze rozwiązania.
Liderzy biznesu skupiają się na szukaniu rozwiązań i przekuwaniu okazji w szanse. W praktyce nie istnieją dla nich żadne ograniczenia. Jedyną pewną rzeczą w ostatnich latach stała się zmiana. To sprawia, że firmy, ich szefowie i właściciele nieustannie muszą aktualizować swoje strategie, dostosowując je do bieżących wydarzeń, a także najnowszych trendów i oczekiwań konsumentów.
Lider odważny
Zmiany w globalnej gospodarce mają, chociażby wpływ na łańcuchy dostaw, na czym zyskują kolejne kraje. Wśród beneficjentów jest także Polska, która stała się jednym z europejskich zagłębi sektora automotive. Oczywiście liczących się w Europie i na świecie branż, w których polskie firmy mają sporo do powiedzenia, jest zdecydowanie więcej. Znaczek „made in Poland” jest coraz bardziej pożądany na produktach i komponentach dostarczanych na inne rynki.
Na to wszystko nałożyła się zmiana modeli zarządzania – zwłaszcza w ostatnich latach. Eksperci widzą rosnące znaczenie empatycznego i bardziej demokratycznego przywództwa. Wymiarem praktycznym w tym obszarze jest, chociażby większe docenienie własnych zespołów. Tłem zaś jest otwarta komunikacja szefów, właścicieli firm czy też menedżerów. Jednocześnie kluczowa stała się sprawczość samych liderów. Największym grzechem jest obecnie zwlekanie z podejmowaniem decyzji. Te muszą zapadać sprawnie i we właściwym momencie. Takie zresztą jest oczekiwanie artykułowane przez współpracowników pod adresem swoich szefów.
Kiedy w 2020 r. świat się w praktyce zatrzymał, dawne przywiązanie do Excela nieco złagodniało. „Klasyczny” zestaw wartości stał się dla liderów niezwykle istotny. Co prawda, zasady w biznesie „od zawsze” były niezwykle ważne, ale teraz mówi się o nich zdecydowanie częściej. Również autentyczność lidera nabrała dodatkowego wymiaru.
Okazało się, że lider to człowiek, który ma nie tylko menedżerskie stanowisko, ale również pasje i rodzinę. Mimo iż praca zdalna rozluźniła więzi społeczne, pozwoliła również na poznanie się z innej strony. Każdy z nas chociaż raz w trakcie spotkań online słyszał w tle zabawy dzieci czy szczekanie psa. Cześć z nas pokazywała swoje mieszkania jako tło oraz chętniej nawiązywała relacje mniej służbowe. Potrzeba kontaktu z drugim człowiekiem okazała się ogromna.
Lider autentyczny
Tam, gdzie wcześniej mieliśmy maskę profesjonalizmu, mogliśmy również zobaczyć nową twarz. W takich rozmowach nie mogło zabraknąć tematów motoryzacyjnych. Dzisiaj samochód to nie tylko pewien wyznacznik statusu, ale przede wszystkim narzędzie ułatwiające życie. Gdy chcemy skutecznie „realizować codzienność”, to najlepiej samochodem, który daje pewność siebie.
Najbardziej skuteczny będzie ten z wysoko zaznaczoną krawędzią maski, co niejako wywołuje wrażenie asertywności i pewności swojej siły. Range Rover Sport z silnikiem V8 w nowej wersji P530 to drzemiąca pod maską możliwość rozpędzenia się w 4,5 sekundy do 100 km/h. Samochód to połączenie ogromnej mocy i luksusu, a emocje towarzyszące jeździe mogą zostać wyniesione na jeszcze wyższy poziom. Dzięki uciągowi do 3,5 tony i dostępnym akcesoryjnym bagażnikom pojazd daje nowe możliwości, chociażby fanom żeglarstwa. Rozwiązania będą cenić również pasjonaci sportów zimowych i jazdy konnej.
Oczekiwania w podejściu do liderów i zarządzania wymusiły zmiany pokoleniowe na rynku pracy. Pokolenie Z jest bardziej wyczulone na tematy związane, chociażby z wartościami, które w części deklaratywnej, powinny się pokrywać z rzeczywistymi działaniami firm i ich zarządów. To w konsekwencji sprawia, że lider musi pozostać sobą. Nie ma miejsca na sztuczność czy pozowanie.
Cele i wartości powinny być jasno określone. Sens wykonywanej pracy oraz jej jakość nie powinna być kwestionowana. Bycie sobą to również otaczanie się przedmiotami, które do nas pasują. Ubrania, zegarek czy samochód muszą odzwierciedlać to, kim jesteśmy. Tylko autentyczność potrafi obronić się sama.
Natomiast w przypadku definiowania lidera jako jednostki, kluczowe są trend quiet luxury i klasyka. Tutaj często wymienia się kwestie obejmujące ubiór (marki nie muszą „krzyczeć”) czy też wystrój mieszkań albo przestrzeni do pracy. W cenie są klasyczne, stonowane materiały z najwyższej półki. Trop wiedzie nas również w stronę motoryzacji.
Oszczędna forma, wysoka jakość materiałów i realnie poprawiające możliwości samochodu funkcje, to ucieleśnienie powściągliwego korzystania ze swoich przewag, stojącego w przeciwieństwie do obecnego na rynku przerysowanego designu.
Samochód, tak jak lider, powinien pozwolić sięgnąć po więcej. I taki jest właśnie Range Rover Sport. Samochód łączy ogromną moc z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Chyba nie ma wyzwań na drodze i w terenie, którym by nie sprostał. Podobnie jak jego potencjalny użytkownik – zdeterminowany w osiągnięciu założonego celu lider.
Range Rover Sport z silnikiem V8 pozwala na dynamiczne prowadzenie, jednocześnie oferując najwyższy poziom komfortu. Samochód dobrze sprawdzi się na jezdni. Lider, który stanie się jego użytkownikiem, łatwo będzie mógł zamienić podróż w niezapomnianą przygodę.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło