Biedronka podsumowuje wyniki 2024 roku. Planowane są inwestycje w Polsce i na Słowacji

Sprzedaż LFL sieci Biedronka w czwartym kwartale 2024 r. ponownie wzrosła. Portugalska spółka informuje, że zrealizowała ubiegłoroczne plany i już planuje nowe inwestycje. Głównym wyzwaniem pozostaje utrzymanie konkurencyjności, dlatego Jeronimo Martins zamierza rozwijać się zarówno na Słowacji, jak i w Polsce, otwierając setki nowych sklepów.

Fe9a37ff09ecb03a0103bfbd1de083aa, Biznes Fakty Biedronka podsumowuje 2024 rok / 123RF/PICSEL

Treść:

  • 01 Sprzedaż w Biedronce znów rośnie
  • 02 Konkurencja dla Biedronki wciąż rośnie
  • 03 Biedronka otworzy w tym roku 150 nowych sklepów w Polsce

„W 2024 roku spełniły się wszystkie nasze prognozy” – czytamy w komunikacie prasowym Jeronimo Martins podsumowującym rok obrotowy. Przychody Biedronki wyniosły 33,46 mld euro, co oznacza wzrost o 9,3% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Sprzedaż w Biedronce znów rośnie

Pomimo wzrostu przychodów zysk netto zmniejszył się o 21,6%. w kwocie 606 milionów euro. W tym okresie grupa Jeronimo Martins zainwestowała około 1 miliarda euro.

W czwartym kwartale 2024 r. sprzedaż w sieciach porównywalnych wzrosła o 1,1%. – powiedział Geronimo Martins. To pierwszy wzrost po dwóch kwartałach spadków: w trzecim kwartale porównywalna sprzedaż Biedronki spadła o 1,9%, a w drugim o 4,6%, natomiast w pierwszych trzech miesiącach roku wzrosła o 4,6%.

„Połączenie kilku czynników stworzyło trudne środowisko dla naszych marek: deflacja po dwóch latach znacznych podwyżek cen, wysoka inflacja kosztów, duża wrażliwość konsumentów na ceny i wzmożona konkurencja na rynku handlu detalicznego żywnością” – powiedział Pedro Soares dos Santos, dyrektor generalny Jeronimo Martins.

W tym roku Biedronka skupi się na konkurencyjności cenowej , priorytetem pozostaną wyniki sprzedaży.

Konkurencja dla Biedronki wciąż rośnie

Jeronimo Martins zapewnia, że jego marki będą nadal oferować konkurencyjne ceny , aby zatrzymać klientów i wzmocnić swoją pozycję rynkową. Można się więc spodziewać kontynuacji wojny cenowej i częstych promocji w sklepach sieci Biedronka .

Według portugalskiej firmy, płaca minimalna w Polsce wzrosła o 9,2% , co wpłynie na zwiększenie siły nabywczej konsumentów w tym kraju. Jednak konkurencja na rynku handlu detalicznego żywnością pozostaje bardzo duża, a ogólne spożycie żywności pozostaje na stałym poziomie.

„Biedronka nadal będzie liderem konkurencyjności cenowej, a priorytetem pozostaną wyniki sprzedaży , co stanowi spore wyzwanie biorąc pod uwagę niezmiennie wysokie wyniki naszej głównej marki w ostatnich latach” – podała spółka w komunikacie prasowym, na który powołuje się PAP.

W przeliczeniu na euro sprzedaż w sklepach sieci w 2024 r. wyniosła 23,6 mld zł, co stanowi wzrost o 9,6% w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 4,1%.

Biedronka otworzy w tym roku 150 nowych sklepów w Polsce

W 2025 roku Jeronimo Martins rozpocznie renowację istniejących sklepów. W całym kraju działa aż 275 oddziałów. Firma planuje również otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego, które będzie rozszerzeniem posiadanych już 17 lokalizacji. Wiodący polski dyskont planuje również otwarcie nowych sklepów dyskontowych:

„W 2025 roku planujemy otworzyć 130-150 nowych sklepów w Polsce ” – poinformowała spółka Jeronimo Martins w komunikacie prasowym.

Ponadto do końca 2026 roku na Słowacji pod marką Biedronka będzie działać co najmniej 50 sklepów . Pierwsze zakłady portugalskiej firmy rozpoczęły działalność u naszych południowych sąsiadów w marcu tego roku. Są to trzy sklepy i jedno centrum dystrybucyjne. Do końca 2026 roku będzie ich na Słowacji co najmniej 50.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *