Biznes Fakty
Kampania prezydencka interesuje 2 na 3 Polaków. Kobiety są bardziej zainteresowane
Około 66,2% respondentów wyraża zainteresowanie obecną kampanią wyborczą. Z badania IBRiS przeprowadzonego dla Rzeczpospolitej wynika, że 33,8% ankietowanych stwierdziło, że nie śledzi wydarzeń związanych z obecnym wyścigiem prezydenckim lub robi to okazjonalnie. Wyniki opublikowano w czwartkowym wydaniu dziennika.

„Wydarzenia polityczne poprzedzające kampanię wyborczą z pewnością przyciągają uwagę wyborców partii opozycyjnych – PiS i Konfederacji ( 39% ), natomiast partie rządzące – Koalicja Obywatelska , Trzecia Droga , Lewica ( 30% ) – interesują ich w mniejszym stopniu. Szczególnie uważnie kampanię wyborczą śledzą mieszkańcy małych miejscowości do 50 tys. mieszkańców (46%) oraz wyborcy powyżej 70. roku życia (63%). Większe zainteresowanie kampanią wykazują kobiety (69%) niż mężczyźni (63%)” – czytamy w badaniu.
Polacy są aktywni politycznie. „Nawet śmierć papieża nie będzie miała na to wpływu”
– Polacy interesują się polityką . Znaleźliśmy swoje miejsce w systemie partyjnym i mamy szeroki wybór – zauważa politolog, profesor Rafał Chwedoruk z Uniwersytetu Warszawskiego.
Ekspert twierdzi, że większość Polaków, którzy mają prawo do głosowania, na pewno pójdzie do urn, ponieważ są „zaangażowani politycznie” i nic, ani śmierć Papieża, ani święta, ani majówka, ani wiosenna pogoda, nie są w stanie temu zapobiec.
– Wydarzenia związane ze śmiercią Papieża nie będą miały wpływu na kampanię wyborczą, a tym bardziej na wyniki tych wyborów. Polska staje się krajem coraz bardziej świeckim – podkreśla profesor Chvedoruk.
Badanie przeprowadzono w dniach 17 i 18 kwietnia metodą CATI wśród 1069 respondentów.