Instagram i Facebook zablokują reklamy polityczne. „To trudna decyzja”

„Według agencji Reuters, Meta zawiesiła reklamy polityczne w UE od października, tłumacząc to przepisami UE”. Firma, która zarządza Instagramem i Facebookiem, stwierdziła, że te przepisy ostatecznie okażą się szkodliwe dla Europejczyków. Wyjaśnia, dlaczego tak się stało.

3fd056106b46f9cbe6531603f62c2d93, Biznes Fakty
Zdjęcie ilustracyjne | Zdjęcie: Primakov / Shutterstock

Jak oświadczyli właściciele platform takich jak Instagram i Facebook, zaprzestaną wyświetlania reklam politycznych, wyborczych i społecznych .

Oświadczenie Meta jest odzwierciedleniem decyzji podjętej w listopadzie ubiegłego roku przez spółkę dominującą Google, Alphabet, co uwypukla opór dużych firm technologicznych wobec regulacji UE mających na celu ograniczenie ich wpływów oraz zwiększenie odpowiedzialności i przejrzystości.

Meta o dostosowaniu polityki reklamowej: trudny wybór

Przepisy Unii Europejskiej, obowiązujące od 10 października, zostały wprowadzone w odpowiedzi na obawy dotyczące dezinformacji i ingerencji z zewnątrz w wybory we wszystkich 27 państwach członkowskich . Przepisy UE nakładają na duże korporacje technologiczne obowiązek wyraźnego oznaczania reklam politycznych na swoich platformach, ujawniania, kto je sfinansował i jaką kwotę wydał, a także określania, których wyborów dotyczą. W przeciwnym razie grożą im kary do 6% rocznych przychodów.

„To trudny wybór, którego dokonaliśmy w odpowiedzi na zbliżające się unijne rozporządzenie w sprawie przejrzystości i targetowania reklam politycznych (TTPA), które stwarza znaczne trudności operacyjne i niejasności prawne” – stwierdziła Meta. Firma twierdziła, że przepisy UE ostatecznie będą niekorzystne dla Europejczyków.

Meta ograniczy reklamy polityczne. Jakie to ma konsekwencje dla użytkowników?

„Uważamy, że spersonalizowana reklama jest niezbędna dla wielu reklamodawców, w tym tych, którzy prowadzą kampanie edukujące wyborców na temat ważnych kwestii społecznych, mających wpływ na dialog publiczny ” – zauważył Meta.

„Przepisy takie jak TTPA w znacznym stopniu ograniczają naszą możliwość świadczenia tych usług, co wpływa nie tylko na skuteczność reklamodawców, ale także na możliwość uzyskania przez wyborców rzetelnych informacji” – kontynuuje firma.

Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *