Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus: liczby przewyższają oczekiwania rynku

Grupa Polsat Plus opublikowała wyniki finansowe i operacyjne za drugi kwartał 2025 roku. Na uwagę zasługuje skorygowany zysk EBITDA, który przekroczył prognozy rynkowe i wyniósł 823,8 mln zł, a także wzrost przychodów rok do roku. Grupa optymalizuje ofertę multiusługową i zwiększa wartość dla klienta, koncentrując się na zwiększeniu średniego przychodu na użytkownika (ARPU). Spółka dostrzega również potencjał dalszego wzrostu ARPU w kolejnych kwartałach.

2acadc72e18cef72fddcee6ee6dc26e4, Biznes Fakty Grupa Polsat Plus zaprezentowała wyniki za drugi kwartał 2025 roku. Zauważalny wzrost przychodów i stabilny poziom EBITDA / Arkadiusz Ziulek / Korrespondent

„Ten kwartał był bardzo udany dla naszej Grupy . Konsekwentnie realizujemy założenia Strategii 2023+ we wszystkich obszarach. Zoptymalizowaliśmy ofertę multi-user, stopniowo zwiększając wartość dla klientów, a nasze przychody wzrosły” – skomentował wyniki Grupy Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu, Polkomtelu i Netii, Grupy Polsat Plus. „Dzięki doskonałym kontentom Polsatu i udanym inwestycjom w prawa sportowe, notujemy wzrost oglądalności i przychodów z reklam. Pozostajemy wiodącym wydawcą internetowym”.

Polsat i Interia liderami segmentu medialnego

Grupa Telewizji Polsat osiągnęła w drugim kwartale tego roku bardzo wysokie wyniki oglądalności . Ugruntowała również silną pozycję na rynku reklamy. Całkowita oglądalność kanałów Telewizji Polsat wzrosła do 22,5% w drugim kwartale (7,3% kanału głównego Polsat i 15,2% kanałów tematycznych), a w całym pierwszym półroczu wyniosła 22,3% (7,4% kanału głównego Polsat i 14,9% kanałów tematycznych). Przychody Polsatu z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły o 3,3% do 373 mln zł w drugim kwartale i o 3,7% do 693 mln zł w pierwszym półroczu, zapewniając udział w rynku reklamy telewizyjnej na poziomie odpowiednio 28,2% i 28,4%.

Grupa Polsat-Interia stała się w drugim kwartale największym wydawcą internetowym w Polsce . Utrzymuje również pozycję lidera w kategorii mobile. „Mamy bardzo silną i stabilną pozycję na rynku portali internetowych” – powiedział Maciej Stiec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, podczas telekonferencji poświęconej wynikom, dodając, że średnia miesięczna liczba użytkowników odwiedzających strony internetowe Grupy Polsat-Interia wynosi 21 milionów. Użytkownicy ci generują blisko 2 miliardy odsłon.

Segment usług B2C i B2B w grupie Polsat Plus. Ciągły wzrost ARPU dla klientów kontraktowych.

Grupa Polsat Plus jeszcze bardziej koncentruje się na zwiększaniu ARPU (średniego przychodu na abonenta) w ramach swojej nowej, ultraelastycznej oferty wieloosobowej. Jak podkreślił Maciej Stęc, jest to niezwykle prosta zasada łączenia usług. Liczba klientów korzystających z oferty wieloosobowej w drugim kwartale wzrosła o 1,7%, przekraczając 3 miliony, co stanowi 53% całej bazy klientów Grupy. Wskaźnik odejść klientów w drugim kwartale wyniósł 7,1%, co jest znacznie niższym wynikiem niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (7,5%). Jak podkreśla zarząd, wynika to w dużej mierze ze strategii wieloosobowej i świadczy o jej sukcesie, ponieważ im niższy wskaźnik odejść, tym wyższa lojalność klientów.

ARPU dla klientów B2C wzrosło w drugim kwartale o 4,3% do 78,4 zł, natomiast ARPU dla klientów B2B wzrosło o 4%, przekraczając 1500 zł. „Spodziewamy się dalszego wzrostu dynamiki ARPU w kolejnych kwartałach” – powiedział Wiceprezes Maciej Stec.

Grupa Polsat Plus zwiększa produkcję czystej energii i kończy budowę największej farmy wiatrowej

W segmencie zielonej energii Grupa Polsat Plus odnotowała znaczący wzrost produkcji energii elektrycznej dzięki zwiększeniu mocy elektrowni wiatrowych . W drugim kwartale Grupa wyprodukowała 314 GWh zielonej energii (111 GWh

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *