Hollywood opłakuje Diane Keaton. Woody Allen „zasmucony”.

– Darzyłem ją wielkim sentymentem. Będzie mi jej brakować – to słowa Roberta de Niro, tak reagującego na wieść o śmierci Diane Keaton. Z kolei Woody Allen – w przeszłości partner aktorki – jest "przybity, zdumiony i posmutniały". Inne sławy Hollywood składają w sieci wyrazy szacunku dla ikony kina, która odeszła w sobotę.

681086bd3e079f4c1c33acbb0a9dc5cb, Biznes Fakty
Richard Shotwell/Invision/AP

Diane Keaton nie żyje. Hollywood opłakuje legendę

Amerykańska aktorka Diane Keaton zmarła w Kalifornii w wieku 79 lat – przekazał w sobotę magazyn „People”. Keaton zagrała w wielu znanych i docenianych produkcjach, w tym w filmie „Ojciec Chrzestny”. Wiele razy grała w filmach Woody’ego Allena, a za kreację w „Annie Hall” otrzymała Oscara.

 

Społeczność jest poruszona odejściem Keaton. Na wiadomość o śmierci 79-letniej aktorki odniosły się m.in. postacie ze świata Hollywood.

 

Hollywood wstrząśnięty pożegnaniem Diane Keaton. Allen „przybity, zdumiony i posmutniały” 

– Bardzo ją ceniłem, a ta wiadomość całkowicie mnie zaskoczyła – wyznał Robert De Niro, w oświadczeniu udostępnionym przez Deadline. Aktor w drugiej odsłonie „Ojca Chrzestnego” wcielał się w rolę Vito Corelone, a Diane Keaton odtwarzała partnerkę Ala Pacino. Nowojorczyk dodał, że „będzie mu jej brak, niech spoczywa w spokoju”.

– Czuję się niesamowicie szczęśliwa, że mogłam spędzić jakiś czas z tą wspaniała kobietą i jestem zalamana, że odeszła – powiedziała aktorka Andie MacDowell, która wystąpiła w Unstrung Hero (1995), jednym z kilku filmów w reżyserii Keaton.

 

Zaś według magazynu People, odwołującego się do anonimowego źródła, 89-letni Woody Allen jest „głęboko zasmucony, zaskoczony i przybity” jej śmiercią. Kilkadziesiąt lat temu para przez krótki czas była w relacji, a po jej zakończeniu pozostali serdecznymi przyjaciółmi.

 

Aktorka Bette Midler, która wystąpiła u boku Keaton w komedii The First Wives Club z 1996 roku, napisała na Instagramie, że Keaton „była przezabawna, zupełnie nietuzinkowa i całkowicie autentyczna, bez cienia sztuczności czy rywalizacji, których można by się spodziewać po takiej gwieŶdzie. To, co widzieliście, było tym, kim naprawde była… oh, la, la!”

Goldie Hawn, również występująca w The First Wives Club, powiedziała, że „Keaton zostawiła po sobie szlak magii, pełen iskier światła i wspomnień przekraczających granice wyobraźni”.

 

Diane Keaton nie żyje

Diane Keaton przyszła na świat w 1946 roku w Los Angeles jako Diane Hall.  Wybrała nazwisko matki Keaton, aby uniknąć pomylenia z inną aktorką o nazwisku Hall. W wielu wywiadach akcentowała, że matka była dla niej kluczową osobą i dodawała jej otuchy w spełnianiu marzeń.

 

Debiut filmowy Diane Keaton miał miejsce w produkcji „Zakochani i inni” z 1970 roku. Jednakże prawdziwy przełom w jej karierze nadszedł, gdy Francis Ford Coppola obsadził ją w roli Kay Adams, dziewczyny Michaela Corleone (granej przez Al Pacino), w adaptacji „Ojca chrzestnego” (1972). 

Aktorka kontynuowała też współpracę z Allenem, pojawiając się w filmowej wersji „Zagraj to jeszcze raz, Sam” w 1972 roku, „Śpiochu” (1973) i „Miłości i śmierci” (1975). W 1977 roku Keaton odegrała swoją najgłośniejszą rolę u Allena, tytułową „Annie Hall”. Za tę kreację zgarnęła Oscara. Strój Annie odzwierciedlał styl samej Keaton – obfitujący w męskie ubrania, kamizelki i spodnie o wyrazistym kroju. Film umocnił pozycję aktorki jako prekursorki stylu.

 

W tamtym czasie pojawiały się także spekulacje, że film był oparty na związku Keaton i Allena. Aktorka zdementowała je w 1977 roku w wywiadzie dla „The New York Times”: „To nieprawda, ale są w nim (filmie – red.) elementy prawdy”.

 

Keaton współpracowała z Allenem ponownie w filmach „Wnętrza” z 1978 roku, „Manhattan” (1979) i „Tajemnica morderstwa na Manhattanie” (1993). Popierała również Allena w obliczu zarzutów ze strony jego pasierbicy Dylan Farrow o wykorzystywanie seksualne. – Kocham go – powiedziała „The Guardian” w 2014 roku.

 

Wielokrotnie współpracowała także z reżyserką Nancy Meyers; po raz pierwszy przy filmie „Baby Boom” z 1987 roku. Pracowały ponownie jeszcze trzy razy: przy „Ojcu panny młodej” (1991), „Ojcu panny młodej II” (1995) oraz „Lepiej późno niż później” (2003), który zaowocował Keaton kolejnym wskazaniem do Oscara.

 

Keaton pracowała również jako reżyserka; najpierw dokumentu „Heaven” z 1987 roku, następnie filmu „Gorąca linia” z 2000 roku oraz jednego z epizodów serialu „Miasteczko Twin Peaks”. 

 

Dostrzegłeś coś istotnego? Prześlij fotografię, wideo lub podziel się tym, co się wydarzyło. Wykorzystaj naszą Wrzutnię

WIDEO: Ekspert o konwersacjach Trumpa i Netanjahu. "Niech się cieszy, że zachował świadomość"

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *