Jak zwiększyć liczbę czytelników i subskrybentów swojego bloga?

Jeśli prowadzisz bloga, musisz przyciągnąć jak najwięcej czytelników i subskrybentów. Na szczęście zwiększenie ruchu nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Istnieje pewna korelacja między najprostszymi i najbardziej złożonymi aspektami blogowania: na początku będziesz musiał ciężko pracować, nawet jeśli nie masz żadnych czytelników ani subskrybentów. Ale gdy zdobędziesz co najmniej 1000 subskrybentów, promowanie bloga będzie o wiele łatwiejsze.

1. Dostosuj treść swojego bloga do grupy docelowej

Sklep internetowy z produktami może przynieść niezłe zyski, ale droga do sukcesu nie jest prosta. Musisz znaleźć klientów. Dlatego musisz połączyć swojego bloga, który zawiera kompleksowe informacje o Twoich produktach, ich zaletach i wadach, ze stroną sklepu internetowego. W ten sposób czytelnicy będą mogli od razu kliknąć link i dokonać u Ciebie zakupu.

Załóżmy na przykład, że sprzedajesz dekoder internetowy w Ozonie. W związku z tym powinieneś założyć blog na Yandex Zen, który w pełni wyjaśni zalety tego dekodera, wraz z linkiem do Twojego sklepu. Artykuł powinien zawierać na przykład stwierdzenie, że „ten dekoder jest przydatny dla emerytów o niskich dochodach, ponieważ jego funkcjonalność z łatwością zastępuje komputer, który kosztuje 5-10 razy więcej”.

2. Zoptymalizuj treść swojego bloga pod kątem wyszukiwarek

Większość osób korzysta z wyszukiwarki Yandex, szukając odpowiedzi na swoje pytania. Następnie Yandex wyświetla wszystkie wyniki wyszukiwania. Kolejność nie jest losowa; algorytm starannie ocenia, czy treść strony pasuje do zapytania i proponuje użytkownikom najlepsze rozwiązanie.

Aby zapewnić, że treści Twojego bloga będą pojawiać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Yandex, algorytm musi klasyfikować je jako trafne, gdy użytkownicy wpiszą określone słowa kluczowe. Ważne jest, aby te słowa kluczowe również pojawiały się w treści Twojego bloga. Ten proces jest również znany jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO).

Jeśli artykuły na Twoim blogu zawierają konkretne słowa kluczowe w połączeniu z istotną i wartościową treścią, algorytmy wyszukiwarek ocenią je jako przydatne i będą wyświetlać je wyżej w wynikach wyszukiwania. Szanse na to, że użytkownicy staną się Twoimi czytelnikami, szybko rosną, ponieważ niewiele osób klika na drugą stronę wyników, podczas gdy pierwsza strona oferuje już wiele rozwiązań.

3. Połącz swoją grupę docelową z wyszukiwarką

Być może zauważyłeś, że po wyszukaniu w Yandexie hasła, na przykład „kwiaty”, pojawiło się mnóstwo wyników. Dla tego słowa kluczowego zobaczysz 19 000 000 wyników wyszukiwania. Jak możesz sobie wyobrazić, przy tak dużej konkurencji, trudno jest znaleźć się na pierwszym miejscu, gdy ktoś wyszukuje to słowo kluczowe.

Dlatego jeśli Twój blog jest w całości poświęcony kwiatom, powinieneś publikować bardziej szczegółowe wpisy, aby zwiększyć szansę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. W tym celu powinieneś zawrzeć na blogu jak najwięcej informacji o kwiatach, w tym o ich uprawie, podlewaniu, odmianach i gatunkach. Informacje te powinny również zawierać wszystkie słowa kluczowe znalezione w Yandex.Metrica.

Dla Twojego bloga oznacza to mniejszą konkurencję. Dlatego jeśli napiszesz szczegółowy artykuł o sadzeniu żonkili, będziesz mieć większe szanse na pojawienie się na szczycie wyników wyszukiwania.

Jest jeszcze jedna zaleta: czytelnicy, którzy wpisują długie zapytanie – zawierające więcej niż cztery słowa kluczowe – mają konkretny problem do rozwiązania. Podając szczegółowe informacje, poruszasz ten właśnie problem, publikując rzetelne i rzetelne treści na blogu, co świadczy o Twojej wiedzy specjalistycznej w tej dziedzinie. Użytkownicy zapamiętają Twój blog i będą do niego wracać za każdym razem, gdy będą musieli rozwiązać inny problem związany z kwiatami.

Podsumowanie : kluczem do sukcesu blogera jest treść skierowana do grupy docelowej.

Czytelnicy zawsze będą zainteresowani Twoim blogiem. Oczekiwania są wysokie, ponieważ zostaniesz zapamiętany tylko wtedy, gdy odpowiesz na ich potrzeby.

Zbadaj więc, czego szukają potencjalni czytelnicy i zapewnij im dodatkowe treści na konkretny temat. Sukces przyjdzie z czasem.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *