Kasy samoobsługowe bez oczekiwania na kasjera? Żabka ma nowy pomysł

Wielu klientów nadal rezygnuje ze skorzystania z kas samoobsługowych, gdy w koszyku oczekują produkty wymagające akceptacji. Żabka znalazła sposób na przyspieszenie tego procesu. Nie musisz mieć aplikacji, ani wzywać kasjera. To o wiele prostsze.

E74480712cae898f90ea4c8c99bbd87d, Biznes Fakty Żabka z innowacyjnym sposobem akceptacji transakcji /123RF/PICSEL

Spis treści:

  • 01 Kolejki w kasach samoobsługowych
  • 02 Żabka rozwiązuje problem korków w kasach samoobsługowych
  • 03 Weryfikacja przez skanowanie twarzy

Od początku 2024 roku kasjer przy kasie musi zaakceptować już nie tylko sprzedaż alkoholu, ale także napojów energetycznych, które nie są już dostępne dla osób poniżej 18. roku życia. W wielu sieciach to kolejny powód do wydłużenia kolejek w kasach samoobsługowych. Nie w Żabce.

Kolejki w kasach samoobsługowych

Źle rozpoznany produkt, artykuł wyjęty z pojemnika i konieczność akceptacji produktów dostępnych dla osób powyżej 18 lat – to najczęstsze powody, dla których kasy samoobsługowe zaczynają świecić na czerwono. Nie jest to problemem w sklepach, gdzie do kas bez obsługi przypisany jest jeden pracownik. 

W większości sieci nie możemy jednak liczyć na taki komfort, co więcej oczekiwanie na kasjera trwa często kilka długich minut. Klienci się frustrują, kolejki rosną, a przecież kasy samoobsługowe miały wszystkim ułatwiać życie. 

Żabka rozwiązuje problem korków w kasach samoobsługowych

Sprzedaż alkoholu i napojów energetycznych w Żabce może być szybsza. Sieć stawia na dwa sposoby. Jednym z nich jest testowana już choćby w Lidlu metoda weryfikacji wieku kupującego z poziomu aplikacji. To automatycznie wyklucza konieczność pojawienia się przy kasie ekspedienta. 

Jednak Żabka idzie o krok dalej. Klienci tej sieci w aplikacji wcale nie muszą podawać wszystkich danych o sobie. Portal innpoland.pl tłumaczy, że po zeskanowaniu aplikacji Żabki, system analizuje historię zakupów i na podstawie wcześniejszych transakcji jest w stanie zaakceptować zakup produktu dla pełnoletnich. Skoro raz dany użytkownik aplikacji kupił już alkohol czy energetyk, aplikacja uznaje, że jest on pełnoletni.

Weryfikacja przez skanowanie twarzy

Druga metoda, na którą stawia Żabka to już innowacja w Polsce. Sieć w celu weryfikacji wieku proponuje skanowanie twarzy. Klient na ekranie widzi swoje odbicie, a jego zadaniem jest wykonanie prostego gestu głową. Należy zwyczajnie obrócić głowę zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ta opcja dostępna jest przede wszystkim w Żabkach Nano, a więc w bezobsługowych placówkach tej sieci. W Żabkach Nano dostępne są także inne opcje:

„Teraz na ekranie dotykowym przy lodówce wybierz opcję weryfikacji Żappką i przyłóż do ekranu QR, ten sam, który umożliwia otwarcie drzwi do Nano, dostępny w aplikacji Żappka w zakładce Nano. Przykładasz kod QR do czytnika pod ekranem, co odblokowuje lodówkę„, czytamy na stronie Żabki. 

Z czasem może się to stać prawdziwą rewolucją w polskich sieciach sklepów. Póki co wydaje się, że weryfikacja wieku dzięki historii zakupów jest bardziej prawdopodobna. W końcu wiele sieci handlowych już teraz oferuje swoim klientom zaawansowane aplikacje.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *