Poczta Polska poszerza ofertę. Wkrótce może zaoferować leki

Poczta Polska poszerza asortyment sprzedawanych produktów. Trwa program pilotażowy, w ramach którego w wybranych placówkach oferowane są tekstylia, książki i leki bez recepty – informuje PAP prezes spółki Sebastian Miłosz. Na początku 2025 r. nową strategię zaprezentować ma należący do spółki Bank Pocztowy. Niewykluczone, że instytucja ta nawiąże współpracę z PKN Orlen.

22e56982c108b947ce9c4379b17d8920, Biznes Fakty Poczta Polska planuje sprzedawać lekarstwa bez recepty. Trwa pilotaż /Jerzy Ciszewski /Reporter

O trwających pracach nad zmianą oferowanych produktów poinformował prezes spółki Sebastian Mikosz. – W tej chwili pilotaż jest realizowany w 20 placówkach, ale niebawem obejmie 30. Obserwujemy go pod kątem rentowności i wyników sprzedaży, w podziale na regiony – powiedział Mikosz w rozmowie z Polską Agencją Prasową. 

Wieś łaskawsza od miasta

Przyznał, że większym zainteresowaniem cieszą się oferowane przez pocztę produkty na obszarach wiejskich. Jest to efektem konkretnego, wynikającego z przyczyn praktycznych zapotrzebowania, bo do najbliższego sklepu czy galerii handlowej jest po prostu daleko – uzasadnił prezes spółki. Stąd – zaznaczył – w ofercie znalazła się już m.in. galanteria, ręczniki i artykuły papiernicze. 

W objętych pilotażem placówkach zostały wprowadzone do sprzedaży m.in. leki bez recepty. 

– Przyglądamy się także gadżetom i książkom – poinformował Miłosz. I dodał, że ze względu na większy popyt oferowanych produktów, pilotażowa sprzedaż objęła też obszary wiejskie. Potrwa co najmniej do końca roku. Wtedy będzie wiadomo, czy lekarstwa zagoszczą w urzędach pocztowych na stałe. 

Bank Pocztowy z Orlenem?

Zarząd spółki pracuje nad strategią Banku Pocztowego, należącego do Grupy Poczty Polskiej. 

– Powinna być gotowa i przyjęta formalnie w pierwszym kwartale przyszłego roku – zapowiedział PAP prezes. Obecnie Bank Pocztowy, liczy 4,7 tys. placówek. Sebastian Miłosz przyznał, że widzi potencjał współpracy z innymi spółkami Skarbu Państwa np. z Orlenem. Podkreślił jednak, że ostateczna decyzja nie zależy od niego. 

Poczta Polska szuka też sposobu na efektywniejsze wykorzystanie swojego zaplecza. Sieć liczy 7600 placówek, filii i agencji pocztowych w całym kraju. W sumie zatrudniają one ok. 62 tys. pracowników. – Myślimy przede wszystkim o placówkach położonych w atrakcyjnych lokalizacjach, często w centrach dużych miast. To ogromny zasób, który trzeba wykorzystać w porozumieniu z innymi podmiotami – wyjaśnia prezes spółki. Nowe funkcje urzędów pocztowych miałyby służyć lokalnej społeczności.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *