CPK: Wszyscy zainteresowani budową terminala zaproszeni do kolejnego etapu.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny dokonała oceny dokumentacji, którą przedstawiło pięć konsorcjów w ramach procedury na konstrukcję terminala lotniczego; żaden z oferentów nie został zdyskwalifikowany – przekazała we wtorek firma. CPK zamierza zaprosić wszystkich do dalszych rozmów w formule odpowiedniego dialogu konkurencyjnego.

Budowa Cpk Wszyscy Potencjalni Wykonawcy Terminala Zaproszeni Do Dalszych Rozmw 5d811b8, Biznes Fakty

/ CPK

CPK przypomniał w komunikacie prasowym, że chęć uczestnictwa w postępowaniu na budowę terminala wyraziło pięć konsorcjów. Aktualnie CPK zweryfikował przedłożoną przez nich dokumentację i nie odrzucił żadnego z podmiotów – wszyscy wykonawcy spełnili kryteria uczestnictwa w procesie.

Firma zaznaczyła, że proces wyboru generalnego realizatora terminala pasażerskiego stanowi jeden z newralgicznych kontraktów budowlanych powiązanych z lotniskiem CPK. Po przeanalizowaniu i stwierdzeniu, że zgłoszenia wykonawców spełniły formalne wymogi uczestnictwa, CPK planuje zaproszenie konsorcjów do dalszych rozmów, w ramach stosownego dialogu konkurencyjnego. W dalszej kolejności, na podstawie złożonych propozycji, spółka ma zamiar dokonać selekcji wykonawcy, a w roku 2026 – sfinalizować umowę na wzniesienie terminala.

Zapieczętowanie umowy z realizatorem terminala przewidziane jest na rok 2026. W tym samym roku ma się odbyć tzw. palowanie terminala, czyli utworzenie fundamentów, a zasadnicze działania budowlane powinny zakończyć się najpóźniej do końca 2031 r. Zgodnie z założeniami harmonogramu w roku 2032 port lotniczy CPK, po procesie certyfikacji, ma być dopuszczony do użytku wraz z początkowym fragmentem Kolei Dużych Prędkości relacji Warszawa – Łódź.

Terminal pasażerski będzie zasadniczym elementem nowego portu lotniczego CPK – innowacyjnym, praktycznym i przyjaznym miejscem o powierzchni blisko 450 tys. m.kw. Konstrukcja główna terminala będzie połączona z pomostami pasażerskimi, poprzez które podróżujący dostaną się do samolotów. W dniu otwarcia wewnątrz znajdzie się około 140 stanowisk obsługi biletowo-bagażowej, z rezerwą miejsca na dołożenie następnych 30. W pierwszym etapie terminal ma obsługiwać 34 mln pasażerów rocznie i być stopniowo powiększany zależnie od potrzeb i zwiększającego się ruchu lotniczego – ostatecznie 44 mln w dalszym etapie.

„CPK systematycznie wdraża kolejne fazy konstrukcji lotniska, które stanowi jeden z kluczowych projektów infrastrukturalnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Zestawienie tak doświadczonych realizatorów, którzy przystąpili do przetargu, postrzegamy jako bardzo wyraźny znak, iż rynek rozpoznaje olbrzymi potencjał tej inwestycji, zarówno w aspekcie biznesowym, jak i gospodarczym” – podsumował, cytowany w komunikacie prasowym prezes CPK Filip Czernicki.

W ramach Programu CPK ma powstać m.in. centralne lotnisko, umiejscowione pomiędzy Warszawą i Łodzią, oraz system Kolei Dużych Prędkości (KDP).

Prognozowany koszt inwestycji do roku 2032 sięga 131,7 mld zł. (PAP)

fos/ malk/

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *