Biznes Fakty
RegioJet rozszerza sieć. Czeskie składy dotrą do Wrocławia i Szczecina.
RegioJet, który od września prowadzi wstępne operacje na pierwszych polskich trasach, otrzymał zgodę na rozpoczęcie kolejnych połączeń od grudnia 2026 roku. Składy czeskiego operatora będą jeździły z Warszawy do Wrocławia, Szczecina i Berlina, zawsze przez Poznań, skomunikują także Gdynię i Gliwice.
Urząd Transportu Kolejowego w drugiej połowie września podjął 9 decyzji w sprawie przyznania RegioJet dostępu do realizacji przewozów kolejowych. Orzeczenia prezesa UTK zostały upublicznione 1 października, dzięki czemu stało się jasne, jakie trasy planuje obsługiwać u nas czeski operator. Zezwolenia obowiązują od 13 grudnia 2026 r. do 13 grudnia 2031 r.
RegioJet do Wrocławia przez Poznań
Z rozstrzygnięć UTK wynika, że RegioJet ma zamiar uruchomić kolejne połączenia w Polsce po tym, jak zainicjował już program pilotażowy na trasie Warszawa – Kraków. Rozpoczęcie kursów zaplanowane jest na grudzień 2026 r. i dotyczy przede wszystkim relacji ze stolicą:
- Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia (3 kursy dziennie),
- Warszawa Wschodnia – Szczecin Główny – Warszawa Wschodnia (1 kurs dziennie),
- Warszawa Wschodnia – Berlin Hbf – Warszawa Wschodnia (3 kursy dziennie + 1 skrócony),
- Gdynia Główna – Bohumin – Gdynia Główna,
- Warszawa Wschodnia – Gliwice – Warszawa Wschodnia,
- Praha hl.n./Wien Hbf – Gdynia Główna/Przemyśl Główny – Praha hl.n./Wien Hbf,
- Warszawa Wschodnia – Kraków Płaszów – Warszawa Wschodnia,
- Gdynia Główna – Kraków Płaszów – Gdynia Główna,
- Gdynia Główna – Gliwice – Gdynia Główna.
Pierwsze trzy relacje mają biec przez Poznań, co sprawi, że na odcinku Warszawa – Poznań RegioJet będzie realizował łącznie 16 par pociągów (informacje za portalem Rynek Kolejowy). W przypadku połączenia do Szczecina czeski przewoźnik zaoferuje jeden kurs na dobę, natomiast do Berlina planowane są 3 kursy każdego dnia + skrócony do i z Poznania. Pociągi udające się do stolicy Niemiec nie będą zatrzymywały się w Świebodzinie i Rzepinie, a czas podróży z Warszawy ma wynieść 5 godzin i 10 minut (czas z dworca Warszawa Centralna).
Czeski przewoźnik zacznie działać w grudniu pełną parą
Wstępna faza pierwszego połączenia RegioJet w Polsce, pomiędzy Krakowem a Warszawą, zaczęła się w połowie września, jednak na regularne przejazdy pasażerowie muszą poczekać do grudnia bieżącego roku, kiedy to zostaną wdrożone trasy Warszawa – Poznań, Kraków – Warszawa – Gdynia oraz Warszawa – Ostrawa – Praga. Pasażerowie mogą wybierać spośród 4 klas podróży i próbować niedrogich dań oferowanych w formie cateringu, aczkolwiek kursy te będą realizowane w trybie pilotażowym aż do marca 2026 r.
Oprac. AD