Biznes Fakty
PKO BP z łatwiejszą dostawą elektroniczną. Bank podpisuje umowę z Pocztą Polską
We wtorek Poczta Polska, bank PKO BP oraz Krajowa Izba Rozliczeniowa podpisały porozumienie intencyjne w sprawie współpracy w zakresie usług doręczeń elektronicznych. Dzięki temu klienci banku będą mogli korzystać z usług bezpośrednio za pośrednictwem serwisu online.

Podpisane memorandum pomiędzy PKO BP i Pocztą Polską ma na celu ułatwienie klientom największego polskiego banku dostępu do usługi e-Doręczenie.
Nowa umowa o doręczenie drogą elektroniczną pomiędzy Pocztą Polską a PKO BP
Od 2025 roku niektóre firmy będą zobowiązane do posiadania elektronicznego adresu do dostaw . Jest to specjalna usługa elektroniczna umożliwiająca wysyłanie i odbieranie korespondencji w formie cyfrowej, bez konieczności tradycyjnej dostawy listu poleconego .
„Poczta Polska, PKO BP i Krajowa Izba Rozliczeniowa podpisały memorandum intencyjne dotyczące współpracy nad nowym rozwiązaniem – usługą e-Delivery, która będzie dostępna bezpośrednio w serwisie internetowym banku” – poinformował PKO BP w komunikacie prasowym.
Dzięki temu rozwiązaniu klienci banków będą mogli otrzymywać dokumenty urzędowe w formie elektronicznej .
Dostawa elektroniczna bezpośrednio na stronę internetową banku
Jak wyjaśnia PKO w swoim komunikacie, „klienci otrzymają powiadomienia o nowej korespondencji, a następnie bez konieczności ponownego logowania zostaną przekierowani do portalu Poczty Polskiej , gdzie będą mogli przeglądać i czytać otrzymane dokumenty. To proste i bezpieczne rozwiązanie, które uprości interakcje z urzędami i firmami oraz zaoszczędzi czas klientom korzystającym z tej usługi”.
Dla Prezesa PKO BP chodzi o bezpieczną, kompleksową i wygodną obsługę klientów:
„Jesteśmy przekonani, że ta inicjatywa łączy państwo cyfrowe z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-administracji staje się łatwiejsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne” – powiedział prezes PKO BP Šimon Mídera, cytowany w komunikacie prasowym.
Rolą Krajowej Izby Rozliczeniowej jest zapewnienie infrastruktury niezbędnej do integracji elektronicznego przekazu pieniędzy z sektorem bankowym , co w przyszłości pozwoli na zaoferowanie rozwiązania wszystkim zainteresowanym instytucjom.