Nowe zasady sponsorowania sportu przez spółki Skarbu Państwa prawie gotowe

E9620be2673bfb5503da7732878f0d3a, Biznes Fakty

Jacek Sasin o znajomości z Piesiewiczem i współpracy spółek Skarbu Państwa z PKOlTVN24

Prace nad nowymi zasadami dotyczącymi sponsorowania sportu przez spółki Skarbu Państwa są na końcowym etapie – podał resort aktywów państwowych. Katalog dobrych praktyk ma zawierać między innymi transparentność umów i efektywność wydatkowania środków.

Resort poinformował, że na zakończonym we wtorek posiedzeniu Zespołu do spraw sponsoringu sportu przez spółki Skarbu Państwa omówiono uwagi zgłoszone do wypracowanego katalogu dobrych praktyk oraz ustalono harmonogram dalszych działań. Dokument – jak napisano na stronie MAP – ma ujednolicić zasady i standardy współpracy spółek z udziałem Skarbu Państwa z podmiotami sportowymi, z uwzględnieniem transparentności, efektywności wydatkowania środków oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.

MAP: nowe zasady sponsorowania sportu prawie gotowe

Zaznaczono, że prace nad rekomendacjami toczą się na bieżąco w trybie obiegowym, z udziałem członków kierownictwa resortu. W spotkaniach uczestniczą również dyrektorzy departamentów nadzorujących spółki z udziałem Skarbu Państwa, którzy zgłosili swoje rekomendacje dotyczące wprowadzenia zmian oraz udoskonalenia dotychczasowych zapisów.

– Zgłoszone uwagi są cennym wkładem w finalną wersję dokumentu. Dzięki zaangażowaniu wszystkich stron, wypracowane praktyki będą lepiej dostosowane do specyfiki poszczególnych spółek, także z perspektywy funkcji nadzorczej, jaką pełni MAP – podkreśliła doradca ds. sponsoringu sportu przez spółki Skarbu Państwa Karolina Hytrek-Prosiecka.

Zaznaczyła, że sponsoring sportu to nie tylko element wspierania rozwoju zawodników, ale także ważna funkcja budowania biznesu w spółkach z udziałem Skarbu Państwa.

– Zależy nam, aby katalog dobrych praktyk w zakresie sponsoringu sportowego był efektywnym dokumentem, który będzie podlegał regularnym aktualizacjom, odpowiadając na zmieniające się potrzeby rynku – podsumowała.

Audyt w spółkach Skarbu Państwa

Podczas audytu przeprowadzanego w państwowych spółkach ujawniono szereg nieprawidłowości w wydatkach na sponsoring. Po igrzyskach olimpijskich w Paryżu szef resortu sportu zapowiedział, że wystąpi do NIK i stołecznego ratusza o wszczęcie kontroli dotyczącej finansów PKOl, w tym wydatkowania przez tę organizację pieniędzy z budżetu państwa i spółek Skarbu Państwa oraz w zakresie prawidłowości podejmowania decyzji dotyczących wynagrodzeń członków zarządu PKOl.

Wiele spółek SP w ostatnim czasie poinformowało o zakończeniu lub nieprzedłużaniu sponsoringu polskich organizacji sportowych; ze sponsorowania PKOL wycofały się m.in. Tauron, Krajowa Grupa Spożywcza i Enea. Wcześniej umowę ze skutkiem natychmiastowym zerwała firma PKP Intercity, jako powód podając utratę zaufania do PKOl, wynikającą z kontrowersji medialnych wokół działaczy Komitetu, oraz Polskie Porty Lotnicze. Na mocy tej umowy, która miała charakter barterowy, przedstawiciele PKOl mieli prawo korzystać na Lotnisku Chopina w Warszawie ze specjalnej strefy odpraw VIP, a po igrzyskach wyszło na jaw, że najczęściej czynił to prezes Radosław Piesiewicz i członkowie jego rodziny, choć tłumaczył, że za to płacili.

Większość umów sponsorskich miała obowiązywać do 2027 roku, a ich wartość była ośmiocyfrowa, np. kontrakty z Eneą czy Krajową Grupą Spożywczą wynosiły po 11-12 mln zł.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *