Partie herbaty wycofane ze sklepów. GIS: zagrożenie dla zdrowia

2e6a0700b83899998fed714842bc1d76, Biznes Fakty

Łopatka do patelni wycofana. Komunikat GISGIS

Główny Inspektorat Sanitarny poinformował o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu pestycydu w herbacie czarnej liściastej. "Nie należy spożywać partii produktów określonych w komunikacie" – zaapelował GIS.

„W wyniku kontroli urzędowej Państwowej Inspekcji Sanitarnej stwierdzono przekroczenie najwyższego dopuszczalnego poziomu pozostałości pestycydu – antrachinonu – w herbacie czarnej liściastej” – podał GIS w komunikacie.

Chodzi o produkty:

  • Nazwa produktu: Herbata czarna YUNNAN, 200 g,
  • Numer partii/data minimalnej trwałości: 01.2026 oraz 12.2025,
  • Nazwa produktu: Herbata Czarna Madras, 200 g,
  • Numer partii/data minimalnej trwałości: 01.2026 oraz 12.2025,
  • Nazwa produktu: Herbata Czarna Ceylon, 200 g,
  • Numer partii/data minimalnej trwałości: 01.2026 oraz 12.2025,
  • Nazwa produktu: Herbata Czarna Assam, 200 g,
  • Numer partii/data minimalnej trwałości: 01.2026 oraz 12.2025.

Producent: HEALTH FARM Wola Łaska 48, 98-100 Łask.

GIS ostrzega przed herbatąGIS
Herbata liściasta wycofanaGIS
Herbata czarna znika ze sklepówGIS
Komunikat GIS w sprawie herbatyGIS

Herbata wycofana ze sklepów

GIS przekazał, że „producent zobowiązał się do wycofania produktów z rynku i poinformowania swoich odbiorów”. Jak dodano, organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej wszczeły postępowanie wyjaśniające i monitorują proces wycofywania wskazanych w komunikacie produktów.

„Zgodnie z oceną ryzyka ekspertów Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego spożycie produktów o podanych numerach partii może stanowić zagrożenie dla zdrowia konsumentów” – dodano.

Inspektorat podkreślił, że „nie należy spożywać partii produktu objętej komunikatem”.

Na stronie internetowej Głównego Inspektoratu Sanitarnego regularnie publikowane są ostrzeżenia dotyczące żywności lub wyrobów do kontaktu z żywnością. Ogłoszenia te – jak podkreśla GIS – nie służą piętnowaniu przedsiębiorców, ale podjęciu natychmiastowych działań: zwrotu produktów do sklepu czy wycofania ich z asortymentu. Dzięki współpracy z firmami branży spożywczej można szybko i skutecznie informować konsumentów o zagrożeniu.



Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *