Biznes Fakty
PKO BP i Bank Pekao ostrzegają: „Nie będzie można korzystać z aplikacji”.

Dwa największe banki w Polsce, PKO BP i Pekao, ostrzegają klientów przed utrudnieniami w niedzielę. Mogą wystąpić trudności z BLIKIEM, aplikacją, przelewami i wypłatami z bankomatów.
Prace serwisowe w PKO BP
PKO Bank Polski zaplanował prace techniczne na przyszłą niedzielę.
W ogłoszeniu bank napisał: „Zaplanowaliśmy prace techniczne na niedzielę 21 września 2025 r. w godzinach 00:00–13:00. W tym czasie:
- nie będziesz korzystać z usług internetowych i telefonicznych iPKO i iPKO biznes,
- nie będziesz korzystać ze strony internetowej i aplikacji PKO Junior,
- Z aplikacją IKO możesz wypłacać pieniądze z bankomatów i płacić BLIKIEM w sklepach stacjonarnych i internetowych. Pozostałe funkcje będą niedostępne.
- nie będziesz korzystać z aplikacji iPKO biznes,
- funkcja Open Banking nie będzie działać,
- nie można płacić online, płacę przez iPKO”.
„Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony płatności online kartą 3D-Secure 2, dostępna będzie jedynie autoryzacja SMS-em i PIN-em” – poinformował PKO BP w komunikacie.
Dodał: „Jeśli to możliwe, wszystkie ważne transakcje przeprowadzaj wcześnie”.
Trudności dla klientów Pekao
Bank Pekao również zapowiedział prace konserwacyjne. „W dniach 21-22 września przeprowadzimy prace konserwacyjne, aby poprawić jakość naszych usług” – napisał bank w komunikacie.
Poinformował, że „ 21 września (niedziela) w godzinach 0:30-4:30 nie będzie można wykonać przelewu natychmiastowego Express Elixir oraz przelewu telefonicznego BLIK w aplikacji PeoPay”.
Pekao napisało także: „ 22 września (poniedziałek) od 1.00 do 4.25 :
- nie będziesz mógł zalogować się do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay i platformy eTrader Pekao,
- nie będziesz korzystać z BLIKA w aplikacji PeoPay,
- nie zlecisz przelewu,
- nie będziesz mógł dokonać przelewu z karty kredytowej,
- nie dokonasz transakcji online przy użyciu kodu 3-D Secure,
- mogą wystąpić trudności w korzystaniu z karty debetowej, bankomatów i terminali płatniczych naszego banku,
- możesz mieć trudności z korzystaniem z otwartej bankowości,
- Aplikacja PeoPay KIDS również będzie niedostępna.
„Prosimy o wcześniejsze planowanie wszystkich takich operacji. Przepraszamy” – dodał bank.