Biznes Fakty
Izera zwalnia 40 proc. pracowników i wkrótce chce zatrudnić więcej. EMP się tłumaczy
Mam nadzieję, że to tylko chwilowa przerwa. Gdy tylko zabezpieczymy finansowanie i zakończymy proces transakcji, będziemy mogli powitać te osoby z powrotem, powiedział Łukasz Maliczenko, wiceprezes Electromobility Poland, podczas programu Onet Rano Finansowo. Obecnie firma redukuje zatrudnienie o 40 procent, ale ma ambitne cele, aby produkować do 300 000 pojazdów elektrycznych rocznie.

- Electromobility Poland redukuje zatrudnienie o 40 procent, co spowoduje utratę około 40 miejsc pracy spośród 100-110 zatrudnionych.
- Wiceprezes EMP zakłada, że zwolnienia te będą miały charakter tymczasowy, a ponowne zatrudnienie będzie możliwe po sfinalizowaniu transakcji i uzyskaniu finansowania.
- Ambitne cele EMP zakładają produkcję 300 000 pojazdów elektrycznych rocznie w fabryce w Jaworznie, której uruchomienie zostało przełożone.
- Weź udział w największym badaniu finansowym w Polsce i poznaj spersonalizowane rekomendacje dla Ciebie
Electromobility Poland (EMP), podmiot stojący za polskim samochodem elektrycznym Izera, znajduje się w przełomowym momencie. W wywiadzie dla programu Onet Rano Finansowo, Łukasz Maliczenko, wiceprezes EMP, przyznał, że firma stoi przed trudnym etapem związanym z restrukturyzacją zespołu. Niemniej jednak wyraża nadzieję, że strategiczna zmiana wkrótce umożliwi… ponowne zatrudnienie zwolnionych pracowników.
Maliczenko ujawnił, że zwolnienia dotkną około 40% siły roboczej, co oznacza około 40 pracowników z całkowitej wielkości zespołu wynoszącej 100-110 osób. Wyjaśnił, że zmiana strategii projektu Izera oznacza, że umiejętności kluczowe dla wcześniejszych etapów wdrażania nie są skutecznie stosowane w obecnym kontekście. „Musimy dostosować się do harmonogramu finansowania opublikowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i ukształtować nasze kompetencje, aby przygotować się do procesu negocjacji i sfinalizować model biznesowy” — stwierdził Maliczenko.
Trudny wybór i optymizm na przyszłość
Wiceprezes EMP podkreślił, że zwalnianie pracowników jest trudną decyzją , szczególnie że firma zainwestowała znaczne wysiłki w zbudowanie wykwalifikowanego zespołu, zatrudniając ekspertów zarówno z Polski, jak i z zagranicy. „ Mam nadzieję, że to tylko chwilowa przerwa. Gdy tylko zabezpieczymy finansowanie i zakończymy proces transakcji, będziemy mogli przywrócić te osoby” – dodał.
Ambitne cele produkcyjne kontra rzeczywistość
Pomimo wyzwań EMP pozostaje oddana ambitnym celom. Firma zamierza ostatecznie produkować 300 000 pojazdów rocznie w zakładzie w Jaworznie. Jednak osiągnięcie tych celów zależy od pomyślnej realizacji nowej strategii i pozyskania niezbędnych zasobów finansowych. Budowa fabryki została opóźniona, a jej rozpoczęcie przesunięto na późniejsze lata.
Zmiana kierunku projektu Izera
Maliczenko zwrócił uwagę, że zmiana koncepcji Izery wymagała reorientacji działań. Wcześniej wysiłki koncentrowały się na inżynierii pojazdów i tworzeniu łańcucha dostaw wokół projektu. Obecnie nacisk kładzie się na zabezpieczenie finansowania i optymalizację strategii biznesowej. „Minimalizacja ryzyka i zapewnienie realizacji strategicznych interesów polskiego sektora motoryzacyjnego są niezbędne” – podsumował.
Electromobility Poland zwalnia pracowników. Wiceprezes wyjaśnia decyzję
Całą rozmowę można przeczytać tutaj.
Onet Morning. Finansowo
Onet Rano. Finansowo to cotygodniowy program, w którym dziennikarze Business Insider rozmawiają z zaproszonymi specjalistami ze świata biznesu i polityki, aby omówić bieżące wydarzenia i sprawy dotyczące polskiej gospodarki, finansów publicznych i wpływu polityki na dobrobyt finansowy każdego obywatela Polski.
Audycja emitowana jest w każdą środę o godz. 10.00 na stronie głównej portalu Onet, a od godz. 11.00 jako podcast na kanale Onet Audio.
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.
Źródło