Microsoft „zabije” prawdziwą zabawę? Kontrowersyjna sztuczna inteligencja ma zaoszczędzić czas w grach wideo

Microsoft przewiduje przyszłość silnie inspirowaną sztuczną inteligencją. Ostatnim dowodem tej wizji jest wprowadzenie Copilot for Gaming, narzędzia przeznaczonego dla użytkowników konsoli Xbox, które ma im pomóc w różnych aspektach ich doświadczenia w grach. Ta funkcja rozpocznie testy w kwietniu dla członków programu Xbox Insider za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Niemniej jednak wielu graczy zastanawia się, czy jest to korzystny rozwój sytuacji i czy może on zagrozić sednu gier – niezależnej podróży i radości płynącej z nauki poprzez osobiste osiągnięcia i błędy.

E322421f51f8ba66dad955344a91f587, Biznes Fakty
AI pomoże Ci w grach? Microsoft zaprezentuje wyjątkowego pomocnika | Zdjęcie: Lenscap Photography / Shutterstock
  • Firma Microsoft zaprezentowała Copilot for Gaming, narzędzie wspomagające graczy za pomocą sztucznej inteligencji, które będzie udzielać wskazówek dotyczących wyboru postaci, strategii i mechaniki gry.
  • Inicjatywa ta wywołała debatę – choć sztuczna inteligencja może uprościć rozgrywkę, może też zmniejszyć satysfakcję płynącą z samodzielnego pokonywania wyzwań.
  • Krytycy wyrażają obawy dotyczące potencjalnego braku równowagi w trybach wieloosobowych i niejasnych źródeł wiedzy, z których korzysta Copilot.
  • Microsoft zapewnia, że Copilot pozostanie opcjonalny i będzie dostosowywany do preferencji użytkownika.
  • Więcej informacji na temat firmy znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl.

Copilot for Gaming ma funkcjonować jak wirtualny towarzysz, który interweniuje, gdy potrzebna jest pomoc, i chowa się, gdy nie jest już potrzebna.

W materiałach promocyjnych prezentujących wczesne wersje narzędzia mogliśmy zobaczyć, jak asystent udzielał porad na temat wyboru postaci do bitew w Overwatch 2 lub wyjaśniał , jak stworzyć konkretny przedmiot w grze Minecraft.

Perspektywa takiej interakcji jest kusząca – w praktyce może oznaczać otrzymywanie natychmiastowych wskazówek podczas rozgrywki, zamiast samodzielnego rozwiązywania problemów lub przeszukiwania forów, przewodników lub filmów online. Microsoft obiecuje, że w przyszłości ta funkcja zostanie ulepszona, aby umożliwić Copilotowi jeszcze skuteczniejsze dostosowywanie swoich sugestii do wydarzeń mających miejsce na ekranie w dowolnym momencie.

Toczą się nawet dyskusje na temat asystenta proponującego konkretne strategie w grach online, rekomendującego optymalnych bohaterów do wyboru drużyny lub wskazującego lokalizacje przedmiotów niezbędnych do ukończenia nadchodzących misji.

Sprawdź także: Prawdopodobnie nie było jeszcze tak wyjątkowej prezentacji gry. To temat rozmów w mieście.

AI jako trener gracza

Na pierwszy rzut oka koncepcja inteligentnego wirtualnego towarzysza, który zawsze jest dostępny, aby pomóc w trudnych sytuacjach, może intrygować wielu. Z drugiej strony, już teraz pojawiają się głosy sceptycyzmu i wątpliwości.

Przede wszystkim niektórzy mogą interpretować Copilot for Gaming jako przykład uczynienia gry nadmiernie prostą . Gry, szczególnie te, które są bardziej wymagające lub wymagają znacznej inwestycji czasu w rozwój postaci, tradycyjnie skupiały się na satysfakcji z opanowania mechaniki i samodzielnego odkrywania sekretów.

Obawą jest to, że jeśli sztuczna inteligencja przejmie znaczną część obowiązków, które do tej pory stanowiły dla graczy wyzwania i podsycały ich entuzjazm, przyjemność płynąca z pokonywania przeszkód może osłabnąć.

Abf35fadcb73731d1f73cdd88366399e, Biznes Fakty
Tak może wyglądać pomoc SI w grach |

Ponadto są tacy, którzy twierdzą, że wprowadzanie takiego wsparcia w środowiskach wieloosobowych sprzyja nierównościom – nie każdy będzie chciał lub będzie w stanie korzystać ze sztucznej inteligencji, co może nasilać poczucie niesprawiedliwości w rozgrywkach drużynowych.

Inna kwestia sporna dotyczy pochodzenia wiedzy Copilota i stopnia jego niezawodności. Integracja algorytmów z przewodnikami i forami online może nie być jednoznaczna ani sprawiedliwa dla twórców gier . Microsoft zapewnia współpracę z twórcami i obiecuje, że asystent będzie zgodny z wizją twórców. Jednak mechanizmy ochrony przed niedokładnymi danymi pozostają niejasne – szczególnie w odniesieniu do wiarygodności źródeł online.

Przeczytaj także: Jak małe studio zyskało wsparcie Microsoftu i zapewniło sobie miejsce na platformie Xbox Game Pass [WYWIAD]

Czy powinniśmy stawiać oszczędność czasu ponad przyjemność?

Innym aspektem jest oszczędność czasu i to, czy powinniśmy w ogóle dążyć do zmniejszenia przyjemności z grania. Microsoft podkreśla, że gry często są jedyną rozrywką, która może nas zatrzymać, gdy mamy trudności z przejściem przez trudny poziom lub znalezieniem potrzebnego przedmiotu. Copilot for Gaming ma na celu złagodzenie tego problemu i umożliwienie nam spędzenia większej ilości czasu na cieszeniu się grą, a mniejszej na odczuwaniu frustracji.

Ciąg dalszy dyskusji pod filmem:



Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *