Renault Rafale – czy spełniło wysokie oczekiwania? – test

Renault Rafale wyróżnia się spośród typowych SUV-ów, szczególnie dlatego, że reprezentuje znaną markę, a nie luksusową. Co go wyróżnia? Jest klasyfikowany jako SUV-coupe, styl projektowania wcześniej kojarzony głównie z wysokiej klasy niemieckimi pojazdami. Renault ma zamiar zmienić ten trend. Jak wielki odniesie sukces?

  • Renault Rafale ma urzekającą sylwetkę – jego design przyciąga wzrok, zwłaszcza w matowym błękicie
  • Wnętrze Renault Rafale zostało wykonane z wysokiej jakości materiałów, co wskazuje na aspiracje francuskiego producenta do wejścia na rynek premium
  • Układ hybrydowy zapewnia moc 300 KM, szybkie przyspieszenie i oszczędność paliwa
  • Pojazd został dostarczony przez importera marki i zwrócony po przeprowadzeniu testu

Trzeba przyznać, że Renault konsekwentnie produkowało estetyczne samochody przez lata. Rafale nie jest wyjątkiem, charakteryzując się smukłą sylwetką, która wyróżnia się na tle innych modeli. Jednak czy jego imponująca estetyka w połączeniu z bogatymi funkcjami i innowacyjną technologią wystarczy, aby konkurować z groźnymi rywalami? Obejmuje to konkurencję z Chin, która może znacząco zachwiać rynkiem.

E430d13782ead5777c218898a7923ac3, Biznes Fakty
Renault Rafale E-tech | Jarosław Horodecki / Onet

Renault Rafale – niemal pojazd koncepcyjny

Muszę przyznać, że Francuzi włożyli sporo wysiłku w ten model. Rafale prezentuje oszałamiający wygląd, charakteryzujący się naprawdę wyjątkowym i dynamicznym kształtem nadwozia. Sportowy zarys wyraźnie odzwierciedla ambicje Rafale, który jest czymś więcej niż tylko SUV-em; posiada również cechy coupe. Wersja Alpine, wyróżniona przez sportowy oddział Renault, wyróżnia się szczególnie matowym wykończeniem Satin Blue i 20-calowymi kołami.

23ca8bfebee695811fc8420ed0b6285f, Biznes Fakty
Renault Rafale E-tech | Jarosław Horodecki / Onet

Rafale nie jest przesadnie duży. To kompaktowy SUV zbudowany na platformie CMF-CD, która jest również wykorzystywana w innych modelach Renault, takich jak Espace i Austral. Niemniej jednak udało im się stworzyć przestronną kabinę, osiągając dobrą równowagę między estetyką a przestronnością. Z tyłu jest zaskakująco dużo miejsca, zarówno na nogi, jak i nad głową. Niestety tylne siedzenia nie są regulowane, ale jest jeden pozytywny aspekt: kąt nachylenia oparcia można zmienić. Ta funkcja jest przydatna dla wyższych pasażerów z tyłu, ponieważ konstrukcja coupe powoduje, że dach znacznie opada w kierunku tyłu, ograniczając w ten sposób przestrzeń nad głową.

0c9df37d4f7f95f39be6d46c259df210, Biznes Fakty
Renault Rafale E-tech | Jarosław Horodecki / Onet

Nie mam żadnych zastrzeżeń co do bagażnika, co jest dość zaskakujące. Ma pojemność 539 litrów, którą można rozszerzyć do 1826 litrów po złożeniu siedzeń. Jest to niespodziewanie duża liczba, biorąc pod uwagę, że rozmiar bagażnika jest ograniczony przez dynamiczną konstrukcję pojazdu, a dodatkowo testowany przez nas model to hybryda typu plug-in, która obejmuje pokaźną baterię.

69dceeb84147e0e5b88c68c866b3e872, Biznes Fakty
Renault Rafale E-Tech

Renault Rafale – angażująca jazda

To, co wyróżnia testowanego Rafale, to nie tylko jego konstrukcja nadwozia, ale także wrażenia z jazdy. W wariancie hybrydowym typu plug-in oferuje 300 KM, pochodzące z połączenia trzech silników: turbodoładowanego 1,2-litrowego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych. Choć prędkość maksymalna może nie jest imponująca, ograniczona do 180 km/h, to wystarcza do większości potrzeb. Z kolei przyspieszenie do 100 km/h jest imponujące: zajmuje zaledwie

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *