Renault Rafale E-Tech – ile pali i jak sprawdza się na drodze? – test

Dzięki swojemu charakterystycznemu designowi Renault Rafale przyciąga naszą uwagę od pierwszej chwili i zachwyca przez kolejne dni. Co więcej, gdy się nim przejechałem, moje uznanie dla niego tylko wzrosło. Ta hybryda o unikatowym stylu sprawdza się nie tylko w warunkach miejskich, ale także na dłuższych trasach. Ma jednak swoje niedoskonałości.

Hybrydowy układ napędowy Renault Rafale wyróżnia go spośród wielu innych pojazdów. Przede wszystkim jest to hybryda typu plug-in, co oznacza, że na starcie dysponuje wystarczającą ilością energii elektrycznej, aby przejechać dystans około 70 km. Akumulator tego francuskiego SUV-a ma pojemność 22 kWh, co w dużej mierze zależy od stylu jazdy. Niemniej jednak, w trakcie podróży ładunek elektryczny dość szybko się rozładowuje. Jak zatem wyglądają wrażenia z jazdy Renault Rafale?

81b3b686de5ef75b1018bd92384def2d, Biznes Fakty
Renault Rafał | Jarosław Horodecki / Onet

Renault Rafale – hybryda plug-in na drodze

Kiedy dowiadujesz się, że Rafale jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy, a konkretnie trzycylindrowy, możesz mieć pewne wątpliwości. W końcu ten pojazd nie jest mały i może mieć problem z zaspokojeniem potrzeb rodziny i jej bagażu, biorąc pod uwagę tak skromną pojemność silnika. Jednak głównym źródłem napędu w Rafale jest silnik elektryczny, a silnik spalinowy zapewnia głównie odpowiednią ilość energii elektrycznej.

9ea641b982963b148ba76d10672db48f, Biznes Fakty
Renault Rafał | Jarosław Horodecki / Onet

W rezultacie, na drodze, wrażenia przypominają jazdę pociągiem napędzanym lokomotywą spalinową. Przy stałej prędkości, generator pracuje cicho pod maską, a silniki elektryczne utrzymują prędkość. Przy spokojnej jeździe, nieprzekraczającej 140 km/h na autostradzie, możemy spodziewać się zużycia paliwa na poziomie około 7 l/100 km. To imponująca wartość, zapewniająca nam dobry zasięg na autostradzie.

D508e3b0f94aa534fc2823f4b1bd8661, Biznes Fakty
Renault Rafał | Jarosław Horodecki / Onet

Renault Rafale – z Warszawy na Mazury śladami powieści Nienackiego

Oceniłem możliwości pojazdu poza granicami miasta, na trasie Warszawa-Olsztyn. Ta droga ekspresowa to doskonała okazja do sprawdzenia układu napędowego Renault przy standardowych prędkościach autostradowych. Chodzi nie tylko o oszczędność paliwa, o której wspominałem wcześniej, ale także o różne funkcje poprawiające komfort jazdy.

Cd0fcb1f9e8bbc0f921ac2879720e86c, Biznes Fakty
Renault Rafał | Jarosław Horodecki / Onet

Przede wszystkim, mamy adaptacyjny tempomat, który działa sprawnie i płynnie. Unika niepotrzebnego hamowania i nie szarpie podczas przyspieszania. Podczas przyspieszania priorytetowo traktuje oszczędność paliwa, a nie osiągi. Dlatego, aby wykorzystać pełną moc Rafale i przyspieszyć, musimy ręcznie nacisnąć pedał gazu. Spowoduje to jedynie, że generator spalinowy będzie pracował głośniej i na wyższych obrotach. W rzeczywistości, gdy potrzebna jest większa moc, niezbędne jest również większe zasilanie.


Źródło
No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *