OpenAI o3 triumfuje w turnieju szachowym. Pokonuje Groka 4 z xAI.

Model sztucznej inteligencji o3 firmy OpenAI zwyciężył w prestiżowym turnieju szachowym, pokonując Grok 4, sztuczną inteligencję stworzoną przez xAI, firmę założoną przez Elona Muska. Wydarzenie, transmitowane na żywo przez BBC, odbyło się w serwisie Kaggle i prezentowało najnowocześniejsze modele sztucznej inteligencji czołowych firm technologicznych na świecie, w tym Google i wiodących firm z Chin.

11d4a727b065fb23bae64fc9aab75c0c, Biznes Fakty
Model Open AI został wybrany w turnieju szachowym dla sztucznej inteligencji | Zdjęcie: Ascannio / Shutterstock
  • Model sztucznej inteligencji o3 firmy OpenAI odniósł zwycięstwo w prestiżowym turnieju szachowym, pokonując Grok 4 z xAI Elona Muska
  • Turniej odbył się na platformie Kaggle i prezentował modele sztucznej inteligencji pochodzące od wiodących światowych firm technologicznych, w tym Google
  • Trzecie miejsce zajął Gemini firmy Google, pokonując inny model firmy OpenAI.
  • Grok 4 dominował przez większość turnieju, ale błędy w meczu finałowym pozwoliły o3 na odniesienie zwycięstwa
  • Więcej informacji na temat biznesu znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl

W trzydniowym wydarzeniu, które przyciągnęło uwagę sektora technologicznego, nie zaprezentowano komputerów zaprojektowanych specjalnie do gry w szachy. Zamiast nich rywalizowały ze sobą systemy sztucznej inteligencji przeznaczone do powszechnego użytku. Trzecie miejsce zajął Gemini, system sztucznej inteligencji od Google, który pokonał inny model OpenAI.

Przeczytaj także: Wielkie firmy technologiczne inwestują w sztuczną inteligencję więcej, niż Stany Zjednoczone przeznaczają na edukację. Stawką są kolejne miliardy

Grok był faworytem przed finałem

Mimo że Grok 4 wydawał się być prawdopodobnym mistrzem przez większość turnieju, nieprzewidziany obrót spraw w meczu finałowym pozwolił o3 objąć prowadzenie. „Grok był niewątpliwie najgroźniejszym graczem aż do finału” – zauważył Pedro Pinhata z chess.com. Dodał, że „seria błędów” popełnionych przez Groka pozwoliła o3 odnieść serię „decydujących zwycięstw”.

Hikaru Nakamura, amerykański arcymistrz szachowy, który oglądał finał na żywo, zwrócił uwagę na liczne niedociągnięcia w grze Groka. „Grok popełnił kilka błędów, ale OpenAI zachowało zimną krew” – zauważył arcymistrz podczas swojego komentarza na żywo.

Rywalizacja między ośmioma modelami sztucznej inteligencji, w tym Anthropic, DeepSeek i Moonshot AI, rozgrywała się na platformie Google Kaggle. Platforma ta, preferowana przez naukowców zajmujących się danymi, służy jako poligon doświadczalny dla zaawansowanych systemów sztucznej inteligencji, umożliwiając rywalizację między nimi.

Jak zauważyło BBC, gry takie jak szachy i Go od zawsze stanowiły poważne wyzwanie dla sztucznej inteligencji i często służą jako punkt odniesienia w zakresie logicznego rozumowania i umiejętności kodowania.

Dziękujemy za poświęcenie czasu na przeczytanie tego artykułu. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *