5 wskazówek, jak przekonać ludzi do swojego zdania

Widziałeś każdą z poniższych porad w telewizji, internecie, książkach lub słyszałeś o niej od rodziców czy nauczycieli. Mimo to większość z nas nadal je łamie, pomimo oczywistych negatywnych konsekwencji.

Jestem absolutnie pewien, że widziałeś każdą z poniższych rad w telewizji, internecie, książkach lub słyszałeś o nich od rodziców czy mentorów. Mimo to większość z nas nadal je łamie, pomimo oczywistych negatywnych konsekwencji.

Dlatego pozwólcie, że przedstawię wam nie nowe, a dobrze zapomniane stare zalecenia, jak przekonać ludzi do swojego punktu widzenia.

Nigdy nie wskazuj wprost, że inna osoba się myli.

Nawet jeśli jesteś w 100% pewien swojej obiektywności, najlepiej powstrzymać się od bezpośredniej konfrontacji z rozmówcą. Dlaczego? Po pierwsze, mało prawdopodobne, żebyś kiedykolwiek był w 100% obiektywny. Po drugie, bezpośrednie wskazywanie czyichś błędów jest obraźliwe. A jeśli to zrobisz, możesz być pewien, że bardzo trudno będzie ci zyskać jego przychylność. A jeszcze trudniej przekonać go do swojego punktu widzenia.

Zgodzisz się, że o wiele lepiej byłoby znaleźć wspólny język niż niepotrzebnie się kłócić. Aby uniknąć takich nieprzyjemności w przyszłości, zwróć uwagę na:

Błędne jest mówienie: „Obalę twoje fakty”. „Jesteś w całkowitym błędzie”. „Udowodnię ci to i tamto…”.

Poprawne jest stwierdzenie: „Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że…”. „Możesz mieć rację, ale spójrzmy na sytuację z innej perspektywy…”. „W pewnych okolicznościach miałbyś rację, ale w tym konkretnym przypadku…”.

Przyznaj się, jeśli się mylisz

I zrób to jak najszybciej. W końcu, usprawiedliwianie się głupimi wymówkami tylko opóźni moment wyznania. A im dłużej będziesz zwlekać, tym więcej będziesz musiał przepraszać na koniec.

Błędne jest mówienie: „Miałem rację, źle mnie zrozumiałeś…”. „No i co z tego, że raz się pomyliłem? Ale ile razy ty się myliłeś…”.

Poprawna odpowiedź brzmi: „Tak, przyznaję, że się myliłem”. „Zgadzam się, że absolutnie się myliłem w tej kwestii. Ale w drugiej kwestii…”

Tego rodzaju zachowanie rozbraja przeciwnika i jednocześnie stawia cię ponad nim, bo nie każdy potrafi przyznać się do własnych błędów.

Rozważ sytuację z perspektywy drugiej osoby

Podstawą absolutnie wszystkich konfliktów jest niechęć jednej ze stron do uwzględnienia potrzeb drugiej. Dlatego pierwszym krokiem jest próba zrozumienia drugiej strony. Owszem, zdarzają się sytuacje, gdy ktoś jest agresywny i z powodu braku inteligencji nie chce dojść do porozumienia. Cóż, w takich przypadkach najlepiej okazać empatię, bo gdyby okoliczności potoczyły się inaczej, mógłbyś urodzić się równie ograniczony i ograniczony umysłowo jak twój rozmówca.

Nie jest prawdą, że mówię: „Mam rację, bo ty jesteś głupi”. „Jestem mądrzejszy od ciebie, więc posłuchaj”.

Poprawny sposób powiedzenia tego brzmi: „Gdybym był tobą, czułbym dokładnie to samo niezadowolenie. Ale proszę, zrozum mnie też…”

Wyzwij mnie

„Nie szanujesz mnie?” to kultowe zdanie, które zazwyczaj słyszymy po otwarciu piątej butelki. Nieświadomie, osoby pijące stosują jedną z najskuteczniejszych metod wpływania na ludzi. Niestety, to konkretne zdanie nie zawsze jest skuteczne. Ale jak pokazuje doświadczenie, z doświadczeniem i odrobiną charyzmy, „odwaga” prawie zawsze działa. Zwróć uwagę:

Błędne jest twierdzenie: „Jesteś w całkowitym błędzie i oto dlaczego…”, „Nie bądź głupcem, posłuchaj…”.

Poprawny sposób to: „Wiem, że dotrzymujesz słowa. Mam nadzieję, że tym razem mnie nie zawiedziesz…” lub „Wiedząc doskonale, jaki jesteś mądry, chcę ci wyjaśnić następującą rzecz…”

Dodaj trochę patosu do swoich działań

Prezentując informacje skutecznie i przekonująco, zrobisz przynajmniej wrażenie na rozmówcy, a w najlepszym razie osiągniesz zamierzony efekt. Występy i ekstrawagancja są teraz na szczycie, więc dlaczego nie włączyć ich do codziennej rozmowy?

Kluczem jest umiejętne i nie przesadzanie. W końcu, jeśli spróbujesz naśladować bohaterów Jasona Stathama w życiu codziennym, uwierz mi, będzie to wyglądać raczej tandetnie niż imponująco.

Wyniki:

1. Nie próbuj obalać ani krytykować wszystkich argumentów swojego rozmówcy. Zamiast tego postaraj się znaleźć wspólny język między dwoma poglądami.

2. Jeśli popełnisz błąd, przyznaj się do niego tak szybko, jak to możliwe.

3. Nie patrz na konflikt wyłącznie z perspektywy własnych korzyści. Postaraj się zrozumieć powód oburzenia partnera.

4. Odwołuj się do wyższych pobudek człowieka.

5. Aby Twoje słowa były bardziej wyraziste i wizualne, bądź nieco bardziej dramatyczny.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *