„Moją osobistą misją jest rozwianie przekonania, że działania ESG są jedynie wyzwaniem i ciężarem” – mówi Camila Luttelmann.

Wedel przywiązuje dużą wagę do redukcji emisji dwutlenku węgla, zrównoważonych opakowań i edukacji konsumentów, pokazując, że nawet przemysł cukierniczy może mieć pozytywny wpływ na środowisko. „Uważamy, że zrównoważony rozwój to szansa dla naszej organizacji” – podkreśla Camila Luttelmann, Dyrektor ds. Środowiska, Ładu Korporacyjnego i Spraw Prawnych, omawiając inicjatywy firmy związane z ochroną środowiska.

Ab82301635e7827facc1b18dfce96dc5, Biznes Fakty Wedel koncentruje się na redukcji emisji dwutlenku węgla / materiały promocyjne

Jaki jest Twój ulubiony przysmak Wedla i dlaczego?

Kamila Luttelmann, Dyrektor ds. ESG i Prawnych: „Pavelek”. Wybór ten opiera się na uczuciach – uświadamiamy sobie, dlaczego preferujemy jedną lub drugą rzecz, dopiero gdy zaczniemy się nad nią zastanawiać. Kiedyś bardziej podobała mi się wersja o smaku toffi, ale teraz wolę wersję Advocate. Ciekawe, jak z czasem zmieniają się preferencje smakowe. Zazwyczaj, gdy się starzejemy, zaczynamy preferować intensywniejsze smaki.

Ta ewolucja gustów przypomina w pewnym sensie historię samego Pavelka, która na przestrzeni lat w różnych formach zdobywała sympatię Polaków. Ta historia ma piękny, kobiecy początek, o którym mogą Państwo dowiedzieć się w naszym muzeum fabryki czekolady E.Wedel. W szczególności czekoladniki Renata Kamińska i Barbara Durko nadały tabliczkom czekolady, które stworzyły w latach 80. XX wieku, nazwy na cześć swoich dzieci. Czasem zastanawiam się, kim stali się dzisiaj dorośli państwo Pavelek.

9490677987cb13d1ab11ef6a97e0ace6, Biznes Fakty Camila Luttelmann – Dyrektor ds. ESG i spraw prawnych Wedel / Materiały reklamowe

Prawdopodobnie każdy, kto usłyszy to pytanie, odpowie na nie na swój własny sposób. Bo z tym właśnie kojarzy nam się Wedel – z produktami na sklepowych półkach. Jednak zanim trafią na półki, minie jeszcze długa droga. A dziś wiąże się to z wieloma wyzwaniami: zróżnicowanie przepisów prawnych, wyzwania geopolityczne, rosnące ceny surowców, spodziewany wzrost wymagań konsumentów… Które z tych wyzwań były dla Wedla w ostatnich latach najważniejsze?

W ubiegłym roku największym wyzwaniem dla nas były szybko rosnące ceny kakao. Co więcej, nie jest to zjawisko chwilowe, lecz historycznie wysoki wzrost, który trwa już od kilku miesięcy. Zmiany te następują z wielu powodów, m.in. ze względu na spekulacje na giełdzie. Ale co ważniejsze, mają one również związek ze zmianą klimatu. Kakaowiec jest rośliną wymagającą specyficznego mikroklimatu: nie powinno być zbyt ciepło i powinno być wilgotno, a obecne anomalie klimatyczne znacznie utrudniają utrzymanie tej delikatnej równowagi. Prowadzi to do trudnej sytuacji na plantacjach, występowania chorób roślin i w efekcie do zmniejszenia podaży tego cennego surowca.

Eksperci ds. ochrony środowiska przewidują, że obecna sytuacja może potrwać kilka sezonów, a zwiększenie produkcji kakao to proces długotrwały, trwający średnio 4–5 lat. W rezultacie ceny produktów zawierających kakao mogą nadal rosnąć, co sprawi, że czekolada stanie się coraz bardziej ekskluzywnym towarem.

Zjawisko to dotyczy wszystkich producentów, więc prędzej czy później wzrost kosztów będzie musiał zostać częściowo przerzucony na naszych klientów. Chcemy podzielić się tą informacją, ponieważ Wedel nie zamierza czerpać zysków z podwyżek cen. Wręcz przeciwnie, będziemy dążyć do tego, aby zobaczyć

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *