Czekolada jest warta swojej wagi w złocie. Trend w Dubaju udowodnił jedną rzecz

Czekolada z Dubaju kosztuje fortunę, a chętnych do jej zakupu nie brakuje. Jednak czekolada stopniowo staje się dobrem luksusowym i „jest warta swojej wagi w złocie”. Ceny kakao gwałtownie rosną i to jest tylko jeden z czynników, który opróżnia portfele konsumentów. Jednak Michał Bryda-Przybyszewski z Fairtrade Polska podkreśla, że nie tylko Polacy są skłonni zapłacić duże pieniądze za czekoladę. Obserwacja ta stała się oczywista na rynku.

337ebec5b880184c2ef291996aaeb50b, Biznes Fakty Czekolada jest warta swojej wagi w złocie i nie chodzi tu tylko o Dubaj / Fairtrade Polska / materiały prasowe

Treść:

  • 01 Czekolada jest warta swojej wagi w złocie, lepszej nie ma
  • 02 Czekolada z Dubaju – dowód na to, że klienci są gotowi płacić
  • 03 Czekolada luksusowa, wkrótce może stać się synonimem
  • 04 Czy kryzys stanie się szansą? Nie można tego wykluczyć.

Ceny kakao rosną, co powoduje wzrost cen czekolady. Polacy nie tylko wydają w sklepach więcej pieniędzy na tego typu produkty, ale ogólnoświatowy trend kupowania czekolady z Dubaju pokazał, że wysoka cena nie zawsze jest przeszkodą nie do pokonania . Musimy jednak liczyć się z tym, że nasze wydatki będą tylko rosły.

Czekolada jest warta swojej wagi w złocie, lepszej nie ma

Tanie czekolady to już przeszłość . Dzieje się tak, ponieważ ceny kakao nadal rosną, co jest dobrą wiadomością, ponieważ 12 kwietnia przypada Dzień Czekolady. Przyszłość tego uwielbianego przysmaku stoi teraz pod znakiem zapytania i nie chodzi tu tylko o cenę ani o to, ile konsumenci są skłonni zapłacić.

Niezwykle wysokie wzrosty cen kakao w połączeniu ze zmieniającymi się warunkami klimatycznymi i rosnącymi oczekiwaniami konsumentów sprawiają, że rynek czekolady przechodzi prawdziwą transformację . Zmiany klimatyczne, wylesianie, przestarzałe praktyki rolnicze i nowe przepisy, takie jak rozporządzenie UE w sprawie wylesiania (EUDR), nie pomagają w kontrolowaniu wzrostu cen. Wszystko to zmienia zasady gry zarówno dla producentów, jak i konsumentów.

Czekolada jest warta swojej wagi w złocie – to nie tylko slogan, ale potencjalna przyszłość. W kwietniu ubiegłego roku ceny kakao na giełdzie nowojorskiej osiągnęły rekordowy poziom, przekraczając 12 tys. dolarów za tonę. W latach 2023–2024 byliśmy świadkami bezprecedensowego wzrostu cen o 170–300% w ujęciu rok do roku . Przyczyną tej sytuacji były niekorzystne warunki atmosferyczne, zakłócenia w łańcuchu dostaw i rosnący popyt na produkty kakaowe na rynkach Europy, Ameryki i Azji.

Czekolada z Dubaju udowadnia, że klienci są chętni do płacenia

Rosnące ceny czekolady to tylko jedna strona medalu. Na rynku pojawiły się również nowe produkty, m.in. czekolada z Dubaju . Tak zwany trend na czekoladę dubajską w Polsce zaczął zyskiwać na popularności na początku 2025 roku, kiedy media społecznościowe, szczególnie TikTok, zaczęły aktywnie rozpowszechniać informacje o tym wyjątkowym deserze.

Oryginalną czekoladę z Dubaju stworzył w 2021 roku szef cukierni Fix Dessert w Dubaju, ale stała się znana na całym świecie dopiero w grudniu 2023 roku dzięki popularnemu filmowi w serwisie TikTok, który obejrzało ponad 100 milionów osób . Obecnie sprzedawcy detaliczni tacy jak Lidl , Biedronka, a nawet Carrefour regularnie oferują swoim klientom opcje „Dubaj” , i to nie tylko w segmencie czekoladowym.

Jednak czekolada z Dubaju i jej popularność, pomimo wysokiej ceny, wysyła ważny sygnał rynkowi kakao . Nie umknęło to uwadze branży, która próbuje ratować się przed stale rosnącymi cenami.

„Popularność ostatnio modnej czekolady z Dubaju, bardzo drogiego produktu

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *