Wracamy do kanału Mierzei Bałtyckiej. Podpisano umowę o wartości 0,5 mln zł.

Urząd Morski w Gdyni zawarł umowę z Zarządem Mostów Gdańskich na opracowanie dokumentacji dla ostatniego etapu drogi wodnej do portu w Elblągu. Jak poinformował w piątek Urząd, wykonawca ma obowiązek przygotować projekt o wartości 0,5 mln zł przed rozpoczęciem budowy ok. 3 km drogi wodnej na rzece Elbląg. „Dzięki naszym działaniom kanał przez Mierzeję Bałtycką stanie się w końcu funkcjonalny. „Dokonujemy tego, czego nie udało się osiągnąć partii PiS” – powiedział wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka w odpowiedzi na tę wiadomość.

E822fe2471744bc1c4b4fd1921dfc39c, Biznes Fakty Kanał Mierzei Wiślanej – wybrano wykonawcę dokumentacji ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu (zdjęcie poglądowe) / Przemek Świderski / Reporter

Jak poinformował inwestor, umowa obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi wodnej na rzece Elbląg na odcinku od punktu P1 do punktu Port, a także pełnienie nadzoru autorskiego.

Wybrano wykonawcę dokumentacji ostatniego odcinka drogi wodnej do portu w Elblągu.

Prace wykona biuro projektowe Mosty Gdańsk Sp. z oo w kwocie 497.400,00 zł . Zgodnie z podpisaną umową, dokumentacja projektowa, łącznie z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację prac geologicznych, musi zostać wykonana w ciągu 9 miesięcy, a niezbędne decyzje administracyjne muszą zostać uzyskane w ciągu 11 miesięcy od daty podpisania umowy – poinformował inwestor.

Urząd Morski w Gdyni określił, że przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy ok. 3 km toru wodnego na rzece Elbląg o szerokości 36,0 m i głębokości 5,0 m na odcinkach od punktu P1 (wysokość oczyszczalni) do punktu P2 (rozwidlenie rzeki i Kanału Jagiellońskiego) oraz od punktu P2 do punktu Port (na wysokości Mostu Unii Europejskiej), a także odcinkowego zabezpieczenia brzegów i budowy nawrotu o średnicy 160 m na rozwidleniu rzeki Elbląg i Kanału Jagiellońskiego.

Przeczytaj także: Pashik o innowacjach w prawie budowlanym. Mówimy o lukach wykorzystywanych przez „twórcę ścieżki”

Planowane pogłębienie szlaku wodnego na rzece Elbląg jest ostatnim etapem budowy drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną , którego ukończenie zapowiedział rząd. Projekt realizowany jest w ramach Wieloletniego Programu pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Kaliningradzki z Zatoką Gdańską”.

Wiceminister spraw wewnętrznych: Dokończyliśmy to, czego PiS nie mógł zrobić

W piątek po południu głos w tej sprawie zabrał zastępca szefa Ministerstwa Infrastruktury (MI) . „Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na wykonanie dokumentacji projektowej pogłębienia ostatniego odcinka toru wodnego do portu w Elblągu. Dzięki naszym wysiłkom Kanał Mierzei Bałtyckiej stanie się w końcu funkcjonalny . „Dokonujemy tego, czego nie udało się PiS-owi – pogłębiamy brakujące 900 m rzeki” – czytamy we wpisie udostępnionym przez Arkadiusza Marchewkę na platformie X.

I to przy znacznie lepszych parametrach , pozwalających statkom wpływać do portu bez holowników. Brak konieczności korzystania z holowników znacznie podnosi atrakcyjność portu. „Właściciele statków nie będą musieli ponosić dodatkowych kosztów” – dodał wiceminister.

Zwiększać

Całkowita długość drogi wodnej od Zatoki Gdańskiej przez Zalew Kaliningradzki do Elbląga wynosi prawie 23 km, wliczając w to przejście przez sam Zalew Kaliningradzki, którego długość wynosi nieco ponad 10 km, oraz wzdłuż rzeki Elbląg, której długość również przekracza 10 km. Pozostałe ok. 2,5 km to odcinek składający się ze śluzy, portu zewnętrznego i miejsca postoju. Głębokość kanału i całej drogi wodnej docelowo wyniesie 5 m.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *