Biznes Fakty
Program „Mój rower elektryczny”. Dopłaty do zakupu od NFOŚiGW

Mimo uwag, między innymi Europejskiego Banku Inwestycyjnego do projektu programu dopłat do rowerów elektrycznych, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie rezygnuje z niego. Fundusz szuka "optymalnego" źródła finansowania programu.
– W świetle licznych uwag do projektu programu „Mój rower elektryczny” ze strony partnerów społecznych oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI), NFOŚiGW kontynuuje prace nad projektem – przekazała w poniedziałek rzeczniczka NFOŚiGW Magdalena Skłodowska.
Dodała, że EBI dotychczas nie zaakceptował tego programu do finansowania z Funduszu Modernizacyjnego, natomiast NFOŚiGW ma możliwość ponownego zgłoszenia projektu programu w poprawionym kształcie w 2025 r.
– Równolegle prowadzimy prace nad optymalnym źródłem finansowania tego programu – poinformowała rzeczniczka.
Na program dopłat do rowerów elektrycznych planowano przeznaczyć 300 mln zł.ShutterstockProgram "Mój Rower Elektryczny"
Założenia programu „Mój Rower Elektryczny” przewidywały dotacje do zakupu nowych rowerów elektrycznych oraz elektrycznych rowerów cargo i wózków rowerowych. Pomoc w zakupie miała wynieść nie więcej niż 5 tys. zł, a rowerów cargo i wózków – do 9 tys. zł. Planowano przeznaczyć na ten cel 300 mln zł z Funduszu Modernizacyjnego; zgodę na uruchomienie tych środków musiałby wydać Europejski Bank Inwestycyjny.
W sierpniu NFOŚiGW informował, że podczas konsultacji programu zgłoszono ponad 500 uwag. Wskazano wówczas, że ogłoszenie naboru wniosków o dotacje prawdopodobnie nie nastąpi wcześniej niż w 2025 r.
VeloBank w raporcie opublikowanym w wakacje szacował, że wartość całego rynku rowerowego w Polsce w 2024 roku osiągnie najwyższy dotychczas poziom 4,9 mld zł, a udział rowerów elektrycznych w polskim rynku rowerowym zwiększa się z roku na rok, do 1,25 mld zł obecnie.



