Kłopoty Forda. Tnie czas pracy robotnikom w Niemczech

Ford skraca czas pracy swoich pracowników w Kolonii w Niemczech. Koncern motoryzacyjny poinformował, że to konsekwencja “niższego niż oczekiwano popytu na pojazdy elektryczne”.

190e0c8982e86769aeb202fed5d17bb7, Biznes Fakty
Zakład Forda w Kolonii | Foto: gerd-harder / Shutterstock

Ford, który zatrudnia ponad 4 tys. pracowników w swojej fabryce w Kolonii, ogranicza czas pracy w swoim zakładzie.

Zdecydowanie niższy niż oczekiwano popyt na pojazdy elektryczne, szczególnie w Niemczech, wymaga tymczasowego dostosowania wolumenów produkcji w Kolonii w Electric Vehicle Centre” — powiedział rzecznik Forda w oświadczeniu dla niemieckiej agencji prasowej Deutsche Presse-Agentur.

Jak podaje agencja, amerykański producent samochodów zwrócił się do rządu o zatwierdzenie tymczasowego systemu pracy w niepełnym wymiarze godzin dla swoich pracowników w Kolonii.

Co Niemcy sądzą o Polakach. Są stereotypy [SONDA]

Niemiecki program pracy Kurzarbeit pozwala pracodawcom na tymczasowe ograniczenie godzin pracy pracowników zamiast ich zwalniania. W ramach tego programu rząd wypłaca pracownikom 60 proc. ich pierwotnego wynagrodzenia za godziny, których nie przepracowali.

Firma posiada również drugi zakład w Saarlouis, w południowo-zachodnich Niemczech, gdzie zatrudnia ok. 6,2 tys. osób.

Decyzja Forda w Niemczech zapada w momencie, gdy branża pojazdów elektrycznych przeżywa burzliwy okres.

Kilku producentów samochodów — w tym Ford — podwoiło wysiłki w kierunku produkcji samochodów hybrydowych. Ta strategia jest skierowana do grupy konsumentów poszukujących przystępnych i praktycznych opcji elektrycznych, którzy mogą preferować pojazdy hybrydowe zamiast w pełni elektrycznych.

W sierpniu Ford ogłosił, że zrezygnuje z planów produkcji już opóźnionych, elektrycznych SUV-ów z trzema rzędami siedzeń oraz opóźni produkcję swojego nowego elektrycznego pickupa.

Dyrektor finansowy Forda John Lawler powiedział wówczas dziennikarzom, że firma planuje zastąpić anulowane elektryczne SUV-y modelami hybrydowymi. Firma poinformowała, że zmiana strategii początkowo będzie kosztować prawie 2 mld dol.

28 października Ford ogłosił przychody za trzeci kwartał w wysokości 46 mld dol. oraz zysk netto wynoszący 0,9 mld dol., co oznacza spadek o 0,3 mld dol. w porównaniu do trzeciego kwartału 2023 r.

“Jesteśmy w silnej pozycji z Ford+, ponieważ nasza branża przechodzi ogromną transformację” — powiedział prezes i dyrektor generalny Forda, Jim Farley, w raporcie finansowym firmy.

“Podjęliśmy strategiczne decyzje i trudne działania, aby stworzyć przewagę dla Forda w porównaniu z konkurencją w kluczowych obszarach, takich jak Ford Pro, operacje międzynarodowe, oprogramowanie oraz pojazdy elektryczne nowej generacji” — dodał.

Ford nie odpowiedział jeszcze na pytania BI przesłane poza godzinami pracy w europejskim oddziale

Powyższy tekst jest tłumaczeniem z amerykańskiego wydania Business Insidera

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *