Biznes Fakty
Kłopoty Forda. Tnie czas pracy robotnikom w Niemczech
Ford skraca czas pracy swoich pracowników w Kolonii w Niemczech. Koncern motoryzacyjny poinformował, że to konsekwencja “niższego niż oczekiwano popytu na pojazdy elektryczne”.
Ford, który zatrudnia ponad 4 tys. pracowników w swojej fabryce w Kolonii, ogranicza czas pracy w swoim zakładzie.
“Zdecydowanie niższy niż oczekiwano popyt na pojazdy elektryczne, szczególnie w Niemczech, wymaga tymczasowego dostosowania wolumenów produkcji w Kolonii w Electric Vehicle Centre” — powiedział rzecznik Forda w oświadczeniu dla niemieckiej agencji prasowej Deutsche Presse-Agentur.
Jak podaje agencja, amerykański producent samochodów zwrócił się do rządu o zatwierdzenie tymczasowego systemu pracy w niepełnym wymiarze godzin dla swoich pracowników w Kolonii.
Co Niemcy sądzą o Polakach. Są stereotypy [SONDA]
Niemiecki program pracy Kurzarbeit pozwala pracodawcom na tymczasowe ograniczenie godzin pracy pracowników zamiast ich zwalniania. W ramach tego programu rząd wypłaca pracownikom 60 proc. ich pierwotnego wynagrodzenia za godziny, których nie przepracowali.
Firma posiada również drugi zakład w Saarlouis, w południowo-zachodnich Niemczech, gdzie zatrudnia ok. 6,2 tys. osób.
Decyzja Forda w Niemczech zapada w momencie, gdy branża pojazdów elektrycznych przeżywa burzliwy okres.
Kilku producentów samochodów — w tym Ford — podwoiło wysiłki w kierunku produkcji samochodów hybrydowych. Ta strategia jest skierowana do grupy konsumentów poszukujących przystępnych i praktycznych opcji elektrycznych, którzy mogą preferować pojazdy hybrydowe zamiast w pełni elektrycznych.
W sierpniu Ford ogłosił, że zrezygnuje z planów produkcji już opóźnionych, elektrycznych SUV-ów z trzema rzędami siedzeń oraz opóźni produkcję swojego nowego elektrycznego pickupa.
Dyrektor finansowy Forda John Lawler powiedział wówczas dziennikarzom, że firma planuje zastąpić anulowane elektryczne SUV-y modelami hybrydowymi. Firma poinformowała, że zmiana strategii początkowo będzie kosztować prawie 2 mld dol.
28 października Ford ogłosił przychody za trzeci kwartał w wysokości 46 mld dol. oraz zysk netto wynoszący 0,9 mld dol., co oznacza spadek o 0,3 mld dol. w porównaniu do trzeciego kwartału 2023 r.
“Jesteśmy w silnej pozycji z Ford+, ponieważ nasza branża przechodzi ogromną transformację” — powiedział prezes i dyrektor generalny Forda, Jim Farley, w raporcie finansowym firmy.
“Podjęliśmy strategiczne decyzje i trudne działania, aby stworzyć przewagę dla Forda w porównaniu z konkurencją w kluczowych obszarach, takich jak Ford Pro, operacje międzynarodowe, oprogramowanie oraz pojazdy elektryczne nowej generacji” — dodał.
Ford nie odpowiedział jeszcze na pytania BI przesłane poza godzinami pracy w europejskim oddziale
Powyższy tekst jest tłumaczeniem z amerykańskiego wydania Business Insidera
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło