Ogromne problemy sprzedażowe Tesli w Europie: Elon Musk musi coś wymyślić

Tesla, czołowy producent pojazdów elektrycznych, napotyka poważne przeszkody w Europie. Podczas gdy ogólna sprzedaż samochodów elektrycznych w regionie wzrosła o 34,1% rok do roku w kwietniu, amerykański producent samochodów odnotował gwałtowny spadek — o 49% w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku, jak podaje CNBC, powołując się na Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA).

3fcbafbdd5b725d756c6ca50396b2e4b, Biznes Fakty
Elon Musk | Zdjęcie: BRENDAN SMIALOWSKI/AFP/East News / East News

Statystyki ujawniają, że Tesla zdołała sprzedać w Europie tylko 7261 pojazdów w kwietniu, co stanowi niewielką część rozwijającego się rynku samochodów elektrycznych. Jak podkreśla CNBC, wyniki te budzą poważne obawy dotyczące strategii produktowej producenta samochodów, jego przewagi konkurencyjnej i reperkusji kontrowersyjnych decyzji CEO Elona Muska.

Pozycja Tesli w Europie ostatnio osłabła. Zaangażowanie polityczne Muska, w tym jego publiczne poparcie dla prezydenta USA Donalda Trumpa i skrajnie prawicowych polityków w Niemczech, przyczyniło się do erozji wizerunku firmy. W marcu sytuacja pogorszyła się z powodu serii protestów, które wybuchły w salonach Tesli w różnych krajach europejskich. Doprowadziło to do spadku sprzedaży Tesli w Europie o prawie 40% w okresie od stycznia do kwietnia.

Starzejąca się gama modeli i brak dostosowania się do trendu hybrydowego

W odpowiedzi na rosnące wymagania rynku, Tesla wypuściła w tym roku zaktualizowaną wersję Modelu Y, swojego dobrze przyjętego SUV-a; jednak oferta produktów firmy coraz bardziej traci na oryginalności. Brak nowych opcji dla rynku masowego odstrasza potencjalnych nabywców w Europie, gdzie zróżnicowana oferta staje się kluczowym atutem w konkurencyjnym krajobrazie motoryzacyjnym.

Kolejnym ciosem dla Tesli jest rosnąca popularność hybrydowych pojazdów elektrycznych na rynku europejskim. Według danych ACEA, pojazdy te — które łączą akumulator elektryczny z konwencjonalnym silnikiem spalinowym — stanowią obecnie ponad 35 procent całego rynku w regionie. Konsekwentnie wybierając model całkowicie elektryczny, Tesla najwyraźniej traci okazję do zaangażowania konsumentów, którzy nie są jeszcze gotowi na całkowite przejście na pojazdy zasilane akumulatorem.

Presja ze strony chińskich rywali i uznanych konkurentów

Sytuacja Tesli jest dodatkowo skomplikowana przez coraz silniejszą presję konkurencyjną zarówno ze strony tradycyjnych producentów samochodów, jak i nowych podmiotów z Chin. Dane opublikowane w zeszłym tygodniu ujawniły, że chińska firma BYD sprzedała w Europie więcej pojazdów elektrycznych niż Tesla po raz pierwszy w historii. To osiągnięcie jest jasnym sygnałem, że chińscy producenci stają się realnym zagrożeniem dla pozycji rynkowej amerykańskiego giganta.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *