Biznes Fakty
Połowa Facebooka jest fejkiem. Firma wykrywająca AI alarmuje
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w przestrzeń mediów społecznościowych. Niemal połowa treści na Facebooku, takich jak komentarze, posty czy reklamy, powstaje dzięki modelom językowym AI — wynika z raportu Originality.ai.
![Acd0dda450231ed978a278156541bd74, Biznes Fakty](/wp-content/uploads/2025/02/acd0dda450231ed978a278156541bd74.jpg)
Ponad 40 proc. treści na Facebooku jest generowanych przez AI – pisze w raporcie Originality.ai, firma specjalizująca się w wykrywaniu treści generowanych przez sztuczną inteligencję.
ChatGPT rządzi na Facebooku
Jak opisuje portal innpoland.pl, analiza przeprowadzona na blisko 9 tys. postów z ostatnich sześciu lat wskazuje na dynamiczny wzrost tego zjawiska, szczególnie po wprowadzeniu na rynek ChatGPT.
Badanie objęło 8855 postów z Facebooka, z okresu od listopada 2018 r. do listopada 2024 r., z minimalną długością 100 słów każdy. Wyniki są zaskakujące – 41,18 proc. analizowanych treści to dzieło AI. Szczególnie od 2023 r., kiedy to ChatGPT zadebiutował, liczba takich postów wzrosła aż 4,3-krotnie.
Jako jeden z przykładów podano post promujący indyjską sztukę, w którym przez przeoczenie nie usunięto wstępu typowego dla ChatGPT.
Zobacz też: ChatGPT dystansuje konkurencję na świecie. Co na to Polacy? Nie zamierzają płacić [BADANIE]
AI w mediach społecznościowych
Innpoland.pl zwraca jednak uwagę, że klienci Originality.ai zwracają uwagę na niedoskonałości narzędzia Lite tej firmy. Mimo że przeznaczone jest ono do wykrywania treści generowanych przez AI, bywa, że omyłkowo klasyfikuje jako takie teksty pisane przez ludzi, w tym książki powstałe na długo przed erą chatbotów.
Nie ma jednak wątpliwości, że sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w przestrzeń mediów społecznościowych. Raport rzuca światło na rosnące znaczenie technologii AI w tworzeniu treści cyfrowych i stawia pod znakiem zapytania autentyczność komunikacji online.
Źródło: innpoland.pl
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło