Tornado taryfowe: Trump wstrząsa fundamentami największych marek.

Amerykańskie cła to nie tylko statystyki; stanowią poważne wyzwanie dla dużych międzynarodowych firm. Volkswagen, LVMH i inni ważni gracze na rynku są pod coraz większą presją ze strony ceł, co zmusza ich do zmiany strategii i ponownego przemyślenia planów na przyszłość. Firmy zgłaszają straty i otwarcie przyznają, że muszą podjąć kosztowne działania, aby je ograniczyć i dostosować się do nowych warunków.

1fe9b7b95f9e0478103bef05fa0e8868, Biznes Fakty Cła w USA: Jak globalne marki tracą miliardy dolarów w handlu (zdjęcie ilustracyjne) / CHIP SOMODEVILLA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP / AFP

Treść:

  • 01 Volkswagen: gigant pod presją amerykańskich ceł
  • 02 Cła w USA również dotknęły LVMH
  • 03 Tesla: „Przed nami trudne kwartały”, wpływ taryf, wygaśnięcie bodźców
  • 04 General Motors: Mieszane sygnały dotyczące taryf
  • 05 Puma: Marka odzieżowa w kryzysie z powodu ceł
  • 06 Branża odzieżowa: pierwsze oznaki rosnących kosztów i cen

Duże firmy z różnych branż coraz bardziej odczuwają skutki rosnących napięć handlowych między Stanami Zjednoczonymi a resztą świata . Od samochodów po dobra luksusowe, cła nałożone przez administrację Donalda Trumpa wpływają na wyniki finansowe i strategie rozwoju kluczowych graczy . Najnowsze raporty finansowe i plany potwierdzają, że wpływ ceł nie jest problemem przejściowym, ale poważnym wyzwaniem długoterminowym.

Volkswagen: gigant pod presją amerykańskich ceł

Amerykańskie cła to nie tylko liczby; stanowią one realne wyzwanie dla głównych graczy na arenie międzynarodowej. Napięcia handlowe między Stanami Zjednoczonymi a resztą świata, zwłaszcza Waszyngtonem, Brukselą i Pekinem, stale narastają, a polityka celna administracji Trumpa staje się integralną częścią zmiany podejścia dużych korporacji . Ostatnie wyniki finansowe i decyzje strategiczne pokazują, że wpływ ceł nie jest już tylko problemem na papierze, ale palącą rzeczywistością, której konsekwencje stają się coraz bardziej widoczne.

Niemiecki producent samochodów Volkswagen poinformował, że cła w USA kosztowały go 1,3 mld euro w pierwszej połowie 2025 roku. Zysk netto spadł o 38,5% do 4,48 mld euro , podała Agence France-Presse (AFP). Dyrektor finansowy Volkswagena , Arno Antlitz, powiedział, że wpływ ceł był tylko jednym z wielu czynników wpływających na wyniki, obok niższej rentowności wynikającej z rosnącej sprzedaży pojazdów elektrycznych i wysokich kosztów restrukturyzacji.

Arno Antlitz podkreślił jednak, że po wyłączeniu ceł i kosztów restrukturyzacji wyniki firmy będą „w górnej granicy oczekiwań”. Ostrzegł jednak, że „ ceły prawdopodobnie pozostaną trwałym obciążeniem” i firma musi zintensyfikować działania mające na celu redukcję kosztów , aby zrównoważyć ten wpływ . W grudniu 2024 roku Volkswagen podpisał porozumienie z niemieckimi związkami zawodowymi, w którym zredukował 35 000 miejsc pracy do 2030 roku, co ma przynieść 15 miliardów euro oszczędności rocznie. Jednocześnie firma obniżyła prognozę marży zysku netto na ten rok z poprzedniego przedziału 5,5-6,5% do 4-5% , zakładając, że amerykańskie cła na samochody importowane utrzymają się na poziomie od 10 do 27,5%.

Cła w USA wywierają również presję na LVMH

W tym samym czasie francuski gigant dóbr luksusowych LVMH odnotował 9% spadek sprzedaży w segmencie odzieży i wyrobów skórzanych w drugim kwartale 2025 r., podczas gdy ogólna sprzedaż

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *