„Poważna awaria” – w całej Polsce wystąpiły problemy z płatnościami. Wicepremier zabrał głos.

F731bfad6dff11c7aa240d934385cc5d, Biznes Fakty

Prezes UOKiK o odroczonych płatnościach: sprawdź, czy cię na to stać TVN24 Prezes UOKiK o odroczonych płatnościach: sprawdź, czy cię na to stać TVN24

W sobotę internauci zgłaszali przerwy w działaniu internetu i problemy z płatnościami w sklepach i na stacjach benzynowych. Problem dotyczył całej Polski. „Wszystkie funkcjonalności działają już poprawnie” – poinformowała tuż przed godziną 15:00 firma eService, obsługująca płatności bezgotówkowe. Wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski odniósł się do awarii w mediach społecznościowych.

„Dziś u jednego z operatorów płatności doszło do awarii, która na krótko spowodowała problemy z płatnościami bezgotówkowymi. Obecnie system wraca do normy” – napisał Gawkowski. „Przyczyny awarii są analizowane, ale obecnie nic nie wskazuje na to, że był to atak zewnętrzny. Będziemy Państwa informować na bieżąco, gdy pojawią się nowe informacje” – dodał.

Zwiększać

„Rozmawiałem ze Związkiem Banków Polskich. Płatności kartami zostały przywrócone. Blik też działa. Przyczyny awarii zostaną wyjaśnione” – dodał Andrzej Domański, minister finansów i gospodarki.

Zwiększać

Awarie i problemy z płatnościami w sklepach

„Poważna awaria sieci terminali płatniczych w Katowicach” – napisał jeden z internautów tuż po godzinie 13 w raporcie wysłanym do Kontakt 24.

„W południowych dzielnicach Katowic płatność kartą nie jest możliwa w supermarketach i dyskontach – dotyczy to oczywiście sklepów Lidl i Netto, ale wygląda na to, że problem leży albo po stronie banków, albo operatora kart płatniczych. Możliwe, że dotyczy to całego regionu katowickiego/śląskiego lub całych sieci Lidl i Netto” – dodał.

Zgłoszenia do Downdetector wskazywały, że problem występował w całej Polsce, nie tylko w sieciach handlowych, ale także na stacjach benzynowych. Problemy miały również dotyczyć płatności Blik.

Raporty dotyczące problemów z płatnościami Downdetector

Weź gotówkę, sprawdź historię transakcji

Niebezpiecznik zachęcał nas do zabrania ze sobą gotówki. Ponadto, jeśli płaciliśmy kartą w sobotę, powinniśmy sprawdzić, czy transakcja nie została pobrana dwukrotnie.

Zwiększać

„Wszystkie funkcjonalności działają teraz prawidłowo”

eService, wiodący agent rozliczeniowy w Europie Środkowej, zajmujący się obsługą transakcji kartami płatniczymi, jako pierwszy poinformował w mediach społecznościowych o awarii w funkcjonowaniu usług płatności bezgotówkowych”.

„Natychmiast po zdiagnozowaniu problemu rozpoczęliśmy intensywne prace nad przywróceniem pełnej funkcjonalności systemu. Nasz zespół techniczny pracuje nad rozwiązaniem tak szybko, jak to możliwe” – poinformowała firma.

Później poinformowano, że „wszystkie funkcje działają teraz prawidłowo”.

Zwiększać

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *