Amerykański gigant ze szczególną strategią AI. HP chce zrobić to inaczej

W odpowiedzi na zapytania Business Insider Polska, CEO HP Inc. Enrique Lores podkreślił konieczność zmian w strategii firmy ze względu na zmiany geopolityczne. „Uważamy, że przechodzimy z modelu globalizacji do podejścia regionalizacji, w którym produkty będą rozwijane na poziomie regionalnym” — stwierdził podczas konferencji w Nashville w USA. CEO HP Inc. nakreślił również nową wizję przyszłości pracy wraz z czterema podstawowymi aspektami transformacji technologicznej firmy.

Czytaj więcej: Wiceprezes Hewlett Packard o taryfach celnych w USA: Odczuje je każdy

— Głównym wyzwaniem w tej chwili jest nieprzewidywalność rozwoju sytuacji. Jednak obserwowany przez nas trend, przechodzenia od globalizacji do bardziej regionalnych ram, jest bardzo widoczny. Wprowadzamy już zmiany po stronie łańcucha dostaw, ale ma to również wpływ na design i marketing — skomentował Enrique Lores, prezes HP Inc., w odpowiedzi na pytanie Business Insider Polska.

— Identyfikujemy trzy główne trendy, które musimy wykorzystać i wykorzystamy. Pierwszy to technologia, drugi dotyczy zmian geopolitycznych, a trzeci obejmuje zmiany w preferencjach klientów — zauważył podczas przemówienia otwierającego konferencję Amplify 2025 w Nashville.

Kluczowym elementem strategii HP Inc. jest jej unikalne podejście do sztucznej inteligencji. W przeciwieństwie do innych firm, które kładą nacisk przede wszystkim na rozwiązania chmurowe, HP Inc. priorytetowo traktuje lokalne przetwarzanie AI na urządzeniach końcowych.

– Naszym celem nie jest napędzanie AI w chmurze. Jesteśmy zobowiązani do przeniesienia AI na krawędź, zapewniając, że nasi klienci mogą podjąć działania. Modele AI mogą wykorzystywać duże modele językowe na komputerach. Zapewnią one niższe koszty, zwiększoną prywatność i bezpieczeństwo oraz szybszą wydajność. Taka jest nasza strategia – oświadczył prezes HP Inc.

Deep Seek potwierdza słuszność strategii HP

Lores, uzasadniając to podejście, wskazał na znaczące postępy w technologii AI w ciągu ostatniego roku, podkreślając, że pojawienie się Deep Seek potwierdza słuszność ścieżki rozwoju wybranej przez HP . „Jesteśmy świadkami nie tylko coraz bardziej wyrafinowanych i wydajnych modeli, ale także nowej generacji prostszych modeli, które mogą zapewnić naszym klientom znaczną wartość. Stanowi to kluczowe potwierdzenie naszej strategii (…) Takie rozwiązania jak Deep Seek tylko potwierdzają, że [AI – przyp. red.] będzie dostępna nie tylko w chmurze, ale w różnych domenach” – ocenił.

Ta strategia już przejawia się w ofercie firmy — HP opracowało całą kategorię komputerów AI zdolnych do lokalnego uruchamiania dużych modeli językowych. Jak podkreślił Lores, dotychczasowe wyniki potwierdzają obrany kierunek. „Odnotowaliśmy wzrost przez trzy kolejne kwartały, co jest niezwykłym osiągnięciem” — zauważył.

Adaptacja do zmian geopolitycznych: przejście od globalizacji do regionalizacji

Drugim znaczącym trendem, do którego dostosowuje się HP, jest transformacja globalnej dynamiki władzy i strukturyzacja łańcuchów dostaw. „Uważamy, że przechodzimy z modelu globalizacji do modelu regionalizacji, w którym produkty będą rozwijane regionalnie, dystrybuowane cyfrowo, a ostatecznie również projektowane wizualnie, aby bardziej szczegółowo odpowiadać potrzebom poszczególnych regionów” — analizuje CEO HP.

Dalsza część artykułu poniżej filmu:

Jak będzie wyglądać hub elektromobilności, który zastąpi Izerę? Oto szczegóły

Firma przewidziała te zmiany i przygotowywała się do nich od dłuższego czasu, stwierdził Lores. „Zaczęliśmy nad tym pracować ponad trzy lata temu. W tym czasie znacząco zdywersyfikowaliśmy naszą sieć łańcucha dostaw. Założyliśmy fabryki w różnych regionach świata, ponieważ świat ciągle się rozwija . Obecnie jesteśmy w dobrej pozycji, aby wykorzystać te okazje i przekształcić je w przewagę konkurencyjną HP”, zauważył Lores.

Cztery filary nowej strategii HP

Najważniejszym priorytetem HP jest to, co określa jako „definiowanie przyszłości pracy”. Dyrektor generalny HP Inc. przedstawił cztery komponenty tej strategii. Pierwszym jest integracja AI na krawędzi we wszystkich urządzeniach HP, co pozwoli dużym modelom językowym działać lokalnie bez konieczności przesyłania danych do chmury.

Drugi filar obejmuje tworzenie sieci połączonych ze sobą inteligentnych urządzeń, które komunikują się ze sobą, aby ulepszyć doświadczenie użytkownika. Lores podał przykład systemu wideokonferencyjnego, w którym komputer automatycznie łączy się z salą konferencyjną i wybiera optymalne ustawienia audio/wideo. Trzecim elementem strategii jest platforma Workforce Experience, zestaw narzędzi dla działów IT do efektywnego zarządzania siecią inteligentnych urządzeń, zapewniając bezpieczeństwo, odpowiednią dystrybucję aplikacji i optymalne doświadczenie użytkownika.

Czwarty filar obejmuje modele domeny AI, które Lores opisuje jako „modele opracowane na podstawie szerokiego modelu, który jest ogólnym szablonem, ale dostosowanym do konkretnych aplikacji przedsiębiorstwa , wykorzystującym własne, prywatne dane i wdrażającym te modele wyłącznie dla pracowników w organizacji”.

Z Nashville, Grzegorz Kowalczyk, dziennikarz Business Insider Polska

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Google News.

Źródło

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *