Biznes Fakty
Facebook i Instagram idą na wojnę z reklamami oszustów
Właściciel Facebooka i Instagrama ma wprowadzić technologię rozpoznawania twarzy, aby spróbować rozprawić się z oszustami, którzy nieuczciwie wykorzystują celebrytów w reklamach. Firma Meta wykorzysta do tego celu sztuczną inteligencję.
- Firma Meta zapowiada zmiany w walce z oszustami, którzy wykorzystują wizerunek znanych osób do nieuczciwych reklam w mediach społecznościowych
- Właściciel Facebooka i Instagrama zamierza nie tylko wykorzystać AI, ale także stosować mocniej technologię rozpoznawania twarzy
- Meta stwierdziła, że “wczesne testy” systemu wykazały “obiecujące wyniki”
- Więcej informacji o biznesie znajdziesz na stronie Businessinsider.com.pl
Wykorzystywanie wizerunku gwiazd, ekspertów, lekarzy, celebrytów, a nawet polityków przez oszustów w mediach społecznościowych jest powszechne. Ich twarze, nazwiska i publiczne wystąpienia służą do tworzenia reklam, które z kolei mają kierować ruch do różnego rodzaju usług.
Jak tłumaczy BBC, Elon Musk i ekspert ds. finansów osobistych, Martin Lewis, są jednymi z tych, którzy padli ofiarą takich oszustw, które zazwyczaj promują programy inwestycyjne i kryptowaluty. Facebook i Instagram zdecydowały się rozpocząć ostrzejszą walkę z oszustami. Meta obecnie już korzysta z systemu przeglądu reklam, który wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do wykrywania fałszywych rekomendacji celebrytów, ale teraz stara się wzmocnić go technologią rozpoznawania twarzy.
Jak informuje BBC, będzie on działał poprzez porównywanie obrazów z reklam oznaczonych jako wątpliwe ze zdjęciami profilowymi celebrytów na Facebooku lub Instagramie. Jeśli obraz zostanie potwierdzony jako pasujący, a ogłoszenie jako oszustwo, zostanie ono automatycznie usunięte.
Facebook i Instagram rozpoczynają walkę z reklamami żerującymi na celebrytach
Firma Meta stwierdziła, że “wczesne testy” systemu wykazały “obiecujące wyniki”, więc teraz zacznie wyświetlać powiadomienia w aplikacji większej grupie osób publicznych, na które wpłynęła tak zwana “przynęta na celebrytów”. Wspomniany Martin Lewis w 2010 r. podjął kroki prawne przeciwko Facebookowi, ale ostatecznie wycofał sprawę, gdy gigant technologiczny zgodził się wprowadzić przycisk, aby ludzie mogli zgłaszać oszukańcze reklamy.
Meta stanęła w obliczu presji, by coś zrobić z rosnącym zagrożeniem ze strony tych reklam. Firma ogłosiła również, że wykorzysta technologię rozpoznawania twarzy, aby pomóc osobom, które zostały zablokowane w mediach społecznościowych. Powszechne stosowanie rozpoznawania twarzy jest jednak kontrowersyjne.
Facebook korzystał z niego wcześniej, zanim z tego zrezygnował w 2021 r. ze względu na obawy dotyczące prywatności, dokładności i stronniczości. Teraz firma Meta mówi, że selfie wideo będą szyfrowane i bezpiecznie przechowywane, a dane twarzy wygenerowane podczas porównywania, zostaną usunięte po sprawdzeniu.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Źródło