Biznes Fakty
Toyota Yaris Cross – zmiany w dobrym kierunku – test
Toyota Yaris Cross stała się wyjątkowym sukcesem japońskiego producenta samochodów w Europie, co oznacza znaczące zobowiązanie. Zaktualizowana wersja tego modelu musi wprowadzić nowe elementy, aby utrzymać zainteresowanie konsumentów. I zgadnijcie co? Toyota rzeczywiście zajęła się najważniejszymi aspektami, które zebrały najwięcej opinii od użytkowników.
- Już przed modernizacją Toyota Yaris Cross była jednym z najatrakcyjniejszych miejskich crossoverów. Teraz jej główne wady zostały naprawione.
- Yaris Cross może pochwalić się silnikiem, który w swojej bardziej wytrzymałej wersji pozwala na dynamiczną jazdę przy jednoczesnym zachowaniu dużej oszczędności paliwa.
- Na rodzinne wycieczki Yaris Cross sprawdzi się dobrze, o ile nie zabierasz ze sobą zbyt dużej ilości bagażu, chociaż może nie być idealnym pojazdem na takie wyprawy.
- Pojazd został dostarczony przez dystrybutora marki i zwrócony po przeprowadzeniu oceny.
W Europie duże pojazdy nie są zazwyczaj faworyzowane. Dlatego Yaris Cross jest najpopularniejszym modelem Toyoty na kontynencie. Sprzedawany jako SUV, jest kompaktowy i blisko spokrewniony z powszechnie cenionym miejskim Yarisem. Model ten okazał się hitem dla japońskiego producenta, chociaż Yaris Cross z pewnością nie był bezbłędny. Niektórzy kierowcy uważali, że lekko podskakujące zawieszenie jest uciążliwe, inni zauważyli poziom hałasu, a niektórzy uważali, że moc wyjściowa jest niewystarczająca. Toyota wprowadziła ulepszenia we wszystkich tych obszarach.

Toyota Yaris Cross – niezwykle oszczędna pod względem zużycia paliwa
Gdy omawiamy Toyotę, skupiamy się przede wszystkim na jej hybrydowym układzie napędowym. Yaris Cross oferuje warianty o łącznej mocy 116 lub 130 KM. Miałem okazję wypróbować wariant o mocy 130 KM, który wydaje się idealny na okazjonalne wycieczki drogowe.

Układ napędowy obejmuje 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 92 KM, uzupełniony o silnik elektryczny o mocy 84 KM. Przyspieszenie może nie zapiera dech w piersiach, z czasem 0-100 km/h wynoszącym 11,3 sekundy, crossover Toyoty stawia na komfort i oszczędność paliwa ponad sportowe osiągi. Takie są oczekiwania wobec japońskiej hybrydy.

I nie zawiedziemy się. Przy prędkościach 90-100 km/h można spodziewać się zużycia paliwa na poziomie około 4 l/100 km, a na autostradzie raczej nie przekroczy ono 6 l/100 km. Co ciekawe, nawet przy prędkości 140 km/h pojazd pozostaje stosunkowo cichy, czego nie gwarantował poprzedni model. Oczywiście hybrydowy układ Toyoty sprawdza się również w warunkach miejskich. Nawet w zatłoczonych obszarach zużycie paliwa może wynosić od 5 do 5,5 l/100 km. To imponujące, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że testowany Yaris Cross to wariant 4×4, w którym tylne koła są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym, co eliminuje wał napędowy, który mógłby wkraczać w przestrzeń dla pasażerów z tyłu.

Toyota Yaris Cross – nadaje się do podróży, ale może nie dla rodzin
Wersja z napędem na cztery koła ma tę wadę, że zajmuje dużo miejsca w bagażniku. W rezultacie hojny 397
Źródło